2013. október 28., hétfő

Felszántom

a putri udvarát, belévetem.... a mustármagot. Na de előbb alaposan felrotáltam keresztbe-hosszába:





A múltkori vetésből ki is kelt a mustár. Maradt két túlélő karfiol is. A málnát is levagdostam, jöhet a hó.



Teletapostam a komposztálót is. Van egy sikertelen kísérletem a paradicsom átmentésére: virágföldbe dugdostam mindegyik fajtából néhány hajtást, hogy majd szépen átteleltetem és kora tavasszal kiültetem. Na ebből se lesz semmi:



A lényeg azonban ez: jöhet a tél, már nem lesz éhínség.



Még a hét végén megyek, akkor rendbe teszem a ház környékét és befejezettnek nyilvánítom a 2013-as gazdasági évet.



7 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy! És még mustármagot is szereztél. Laci
    (A paradicsom átteleltetés valami elméleti dolog: senkinek sem sikerült.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna a mustármag a hipermarketből van, még nem sikerült felfedezni, hol lehetne nagyobb kiszerelésben kapni. Így csak itt-ott jutott belőle.

      Törlés
    2. Soroksáron a Tangazdaságból vettem, 250 Ft/kg az ára. Bár azt hiszem, hogy az neked elég messze van! Laci

      Törlés
  2. Én éppen mézontófűvel próbálkoztam, meglátjuk mire megyünk egymással. Ahogy nézem a polcodat gazdag évet zártál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jól telepakoltam a kamrapolcot, a nagyobb üvegek hármasával vannak, a kicsik négyesével. És mindegyiknek a tetején is van egy sor. Ahhoz képest, hogy ez sem volt jó év, elég szép termés lett.

      Törlés
  3. nem semmi amit véghezvittél! :) paradicsommentéssel én is próbálkozom, előtte vízben gyökereztetem, még élnek. :) Majd a tél eldönti. Viszont a csilijeim 3. évesek lesznek, ha az idén is sikerül áttelelteni őkelméket.
    Nagy munkában vagyunk még mi is... 2 vödör csipkebogyó lekvárrá (hecsedli) való átlényegítése közepette.
    Gratula az évi terméshez és termeléshez. Azért akármilyen volt az év, mégis termett, hogy ne kelljen a drága és ízetlen boltira ráfanyalodnod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a 12 cserépnyiből még kettő él úgy-ahogy, ezek begyökeresedtek. Persze ez nem jelenti azt, hogy meg is maradnak. Nagyon nem akartam belemenni a cserepezésbe, mert pici a lakás.

      Törlés