2015. október 7., szerda

... és a paradicsom-saga folytatódik

Már lassan hosszabb lesz, mint a Forsythe-saga (amit megint vetítenek valamelyik retró-adón). Szóval a paradicsom: 1-2 tövet már kiszedtem, amelyik nem volt túl szép és már a termés is lerohadt róla. Persze egyik tő sem igazán szép, mert a nyár alaposan helyben hagyta őket, de tele vannak új hajtással, ami szinte mind egészséges. Persze a parik már nem érnek olyan tempóban, mint nyáron. Az Osu blue szinte alig, tele van zöld terméssel. Nem tudom, mikor kellett volna kiültetnem, hogy időben beérjen.





Bár a hét végén szép idő volt, rövidujjúban voltam a kertben, de a lakásban 15 fok volt, amikor leértem. Ezt két nap után (igaz, csak este fűtöttem be) sikerült 17 fokra feltornászni. Érdekes volt, hogy pénteken este nagyon hidegnek éreztem a levegőt, szombaton este sokkal enyhébb volt. Első nekifutásra ez volt a feladat:


Paradicsomok a robotgépbe, majd a befőző automatába, a zöldségek pedig az aszalógépbe mentek. A "paradicsomlé" új értelmezést nyert: a San Marzano ilyet adott.



Aztán ez lett a végeredmény:



Mivel erre a hétre megint hideg, esős időt ígértek, az éretlen paradicsomok egy részét leszedtem, fele a putri hátsó ablakközében maradt, a többi itthon üldögél az ablakpárkányon. Mára már egész szépen bepirosodtak.

Más érdemleges nemigen van a kertben. A káposztákból egy fejesedett be, majd a jövő héten veszek hozzá egy kis uborkát és csinálok vegyes savanyúságot belőle:


Kelkáposzta két helyen is van, egy sem fejesedett, csak ronda nagy leveleket növesztett.


Pár cső Zalán még van a bokron, hagytam, mert mind zöld még. A sörretek jó nagy bokrot növesztett, gyökér még nem látszott rajta a hét végén. Lehet, hogy komposzt lesz belőle.


A tökök sorsa még kétséges, nem tudom 9 db ilyen nagy döggel mit kezdek. Még azt sem tudom pontosan, hogy már érett-e. Majd a jövő héten megkóstolom, aztán eldöntöm, hová kerül: komposztba vagy autóba.


Úgy tervezem, hogy a jövő héten megyek utoljára, bár ha jó idő lesz novemberben.... Szóval igyekeztem mindent hazahozni, mert az utolsó fuvarral jönnek a gépek és berendezések. Itthon aztán logisztikai rémálom lett a dologból, mert annyi üveg van, hogy nem fér el sehogysem.


A kamrapolcra polconként 48 db 0,72 l-es üveg fér: egymás mögött három, két sorban. Az asztal alsó polcán a szörpök, de hát ez nem volt elég, ezért a mikró alatti szekrény alsó polcát is kipakoltam, ezen most a paradicsomok, lekvárok és a szörpök osztoznak. (Azóta csak forgolódok a konyhában, mert nem találom az onnan kipakolt cuccokat.) A lekvárok egy része így is a kamrapolc tetejére került, ami a képen ugyan nem látszik, de nem szeretem, mert félek, hogy leverem valamelyiket. Kész csoda, hogy pakolás közben csak 1 csalamádés üveg esett áldozatul.


A paradicsomok egy része így is a vízóra alá szorult, mert már máshol nincs hely a 7 nm-es konyhában.


A putriban még kb. 12 nagy és 10 kis üveg van. (Az összes 0,72 l-es üvegemet felhasználtam, úgy tünik, volt vagy 150 db) Azok majd még ide kerülnek. Teltház lesz minden sarokban. Hát ez van. Az aszalt zöldségeket is felaprítottam a késes robotgéppel. Került bele fehér- és sárga répa, zeller a zöldjével, karalábé és lestyángyökér. Az illata nagyon kellemes, majd hét végén próbaként főzök vele egy kevés levest, hogy lássam, tényleg jó lesz-e ízesítőnek.

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a sok szép terméshez. Azért minden időjárási anomália dacára szépen termet a kertecskéd. Éhen halni tuttira nem fogsz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, legfeljebb paradicsom-mérgezést kapok:-) Azért összességében nem volt jó év, nagyon kevés dolog termett meg.

      Törlés