2012. november 10., szombat

Tájkép csata után

Hát ez is megvolt, az utolsó putritúra ebben az évben. Az egész nyáron gyűjtögetett és befőzött javak utolsó turnusát is felszállítottam. Hát nem mondom, picinyke lakásom minden pontján élelmiszerkupacok találhatók. A spájzpolc ilyen:


A hagyma ideiglenesen a két ablak közé van felakasztva.



Az ablakpárkányon a két ablak között pedig krumpli állomásozik, melyet egy sütőtök őríz.



A szoba többi része sem néz ki jobban, ezeket azért majd idővel elpakolom, csak még száradniuk kell.



A tökeimnek pedig már csak a szekrény tetején jutott hely. Kíváncsi vagyok, idén mi lesz, mert eddig még minden évben az összes bepenészedett. Nem tudom, mit kéne velük csinálni, ott száraz és meleg van.


Hát így éldegélek mostanság. A gazdasági év tanulságairól majd egy újabb bejegyzésben írok.

6 megjegyzés:

  1. :)) Rózsás függöny hagymás csendélettel fűszerezve. Micsoda ötleteid vannak ! Eszembe juttattad, még a panel létem idején, a tízemeletes házak ablakaiból itt-ott zacskók, szatyrok lóbálóztak ki, gondolom szintén tárolás céljából...Én a tököket egy helyes kis kosárkába vagy tálra rendezném, "jó ránézni"-nek, míg meg nem romlanak.Egyébként nagyon gusztusos a befőttekkel megrakott kamrapolcod.Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is voltam panellakó, bár akkor még nem volt putri és nem termeltem, úgyhogy nálam nem lógott ki semmi. Úgy emlékszem, hogy még a fenyőfákat is ott lógatták ki. A tökeimmel az a baj, hogy ilyen pici lakásban nincs hely tálnak, meg kosárkának, ezért száműztem őket oda.

      Törlés
  2. Nekünk is a szobánkban szárad ilyen füzérekben a paprika. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az első év, hogy ilyenem van, úgyhogy nem nagyon tudom, mi legyen vele. Próbáltam az aszalóban a legutolsó szedést, az még szinte meg sem fonnyadt. De valahogy nem tetszik az eredmény, nem ráncosodik. Már kikérdeztem egy ismerőst, hogyan kell házilag fűszerpaprikát őrölni, de azt mondta, csörgősre kell szárítani, tegyen sütőbe. A sütőben viszont feketére sült, pedig a legkisebb fokozaton, nyitott ajtóval csináltam. Hát minden kezdet nehéz:-)

      Törlés
    2. Idén olyan szerencsétlen idő volt, hogy a paprika pont leszedés előtt szívta tele magát vízzel. Nekünk is nagyon nehezen szárad. Utána viszont tényleg lehet őrölni, és a boltinál különb por paprikád lesz.

      Törlés
    3. Igen, amit október 23-án fűztem fel, még teljesen nyers, roppanós. Remélem, igazad lesz a paprikával. Tavaly egyik kolléganőmtől kaptam házi őrölt paprikát, az édesanyja ezzel foglalkozik. Az lesz majd az etalon.

      Törlés