2012. december 22., szombat

Életem első

kocsonyáját főzöm éppen. Még nem pontosan tudom, milyen végeredménnyel. Anyukám szerint ezt el sem lehet rontani, hahaha, na majd én megmutatom. A mi családunkban sohasem volt szokás füstölt húsból készíteni és most, amikor a neten keresgéltem, meglepődtem, hogy mennyien készítik így. Na én is egy ilyen recepttel próbálkozom.


Mivel ez egész napos tevékenység, közben újabb okokat kerestem - és találtam - a kárpálódás folytatására. Most meg a fűszerpaprika bosszantott fel. Tele van velük aggatva a galéria korlátja és egy ideje látom, hogy néhány cső világosodik. 



Egy idő után gyanút fogtam, hogy ez talán nem csak pigmentációs probléma és a dolgok mélyére néztem. Hát nem örültem annak, amit láttam:


Ez ugyanis nemes egyszerűséggel penész. Úgyhogy kiválogattam, minden gyanús csőbe belenéztem és próbaképpen a régi Kedvenc kávédarálón őröltem is egy kis házi paprikát. Az illata fantasztikus, csak sajna ilyen házilagos módszerrel nem lesz olyan finom őrlemény, mint a bolti.


Őrlés után átszitáltam és a szűrőben elég sok nagyobb szemű őrlemény maradt. Majd mindkettőt kipróbálom, milyen lesz főzés közben. Az a tervem ugyanis, hogy a kocsonyában fővő lábakból a végén körömpörkölt lesz. És mivel két részletben terveztem megfőzni a kocsonyát (biztonsági megfontolásból, hátha tényleg nem sikerül) ezért kétszer keletkezik főtt disznóláb, így mindkét paprikaőrleményt ki tudom próbálni. Mivel csak január 7-én megyek ismét dolgozni, valószinűleg lesz még pár ötletem, mit kéne kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése