2012. december 3., hétfő

Vízügyek

Látszik, hogy uborkaszezon van Putrifalván, már jó régen nem írtam semmit, pedig a vízügyek még nincsenek  megnyugtatóan rendezve. Tehát a probléma még mindig ez:


Ha sok víz jön le a tetőről, akkor megtelik a hordó is, összegyűlik a víz a lépcső mellett és hordja le a földet a lejtős kertszakaszon. Már egész árkot vájt ki a víz.


Most megpróbáltam a vizet átvezetni a lépcső felett, de ez csak akkor működik, ha nem vagyok ott, különben balesetveszélyes.


Ennek az a veszélye, hogy ha heves az esőzés, túl sok folyik a hordóba és a probléma megmarad.


Pedig egy csinos kis vájatot is ástam, így a víz az árokba kerülne, onnan pedig belefolyna a patakba. Ez a megoldás több sebből is vérzik. Nemcsak a hordóba folyás, hanem ha itt hirtelen sok víz jön le a tetőről, akkor az árokpartot mossa el.


Még az az elvetemült ötletem támadt, hogy a lépcső bal oldalán lévő Norton kút előtt van egy kibetonozott csatorna, mely a kútból kifolyó vizet hivatott az árokba vezetni. Ez a beton ejtő egy beásott csövön keresztül jut az árokba és az árok ott ki van betonozva, tehát nem mosná el a lezúduló víz. Egyetlen probléma, hogy a csatornát a lépcső felett át kéne vezetni és nem tudom, az mennyire lenne stabil megoldás. Persze a csatornát lehetne rögzíteni az ott lévő csőhöz is, ami a támfalba be van betonozva, tehát elég szilárdan tartaná.

A ház elején nincs ilyen probléma mert mindkét ejtőcsatorna beásott csövön keresztül vezeti a vizet az árokba. Nna ezen még elfilózgatok tavaszig.

2 megjegyzés:

  1. Kicsit furcsán néz ki a levegőben futó ereszcsatorna. De ha nincs jobb megoldás ...
    A hordó az öntözőviz nyerését szolgálja? Nem kicsi?
    A meglévő viz-kivezető csőre nem lehetne rácsatlakozni úgy, hogy a lépcső aljában vezeted el az esőviz-csövet a földben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nekem is ez a gondom, és félek, nincs jó megoldás. A hordó öntözővíz is, kicsi is, de a nagyot ellopták, a még nagyobbat épp ezért nem hagyom kint. Ja, meg békaúsztató. Ott szoktak pacsálni, ha feljönnek a kertbe.
      Nekem túl nagy munka lenne a lépcső alatt átvezetni a csatornát, ezért agyalok más megoldáson. A baj az, hogy a vízkivezető fent van a lépcső tetején. Itt lent végig kéne ásni az árokig, hogy ne legyen a felszinen az elvezetés.

      Törlés