2013. január 5., szombat

Nna, elkezdtem

a felkészülést a 2013-as mezőgazdasági szezonra. A minap valahogy a bevásárlókocsiba ugrott kétféle petrezselyemgyökér (mert gondoskodni kell az ez évi petrezselyempesto-ellátásról) és egy jófajta korai húsos paradicsom vetőmagja. A szekrény tetején pedig gyűlnek az üres petpalackok, melyek palántainkubátorként fognak szolgálatot teljesíteni. Ez is az újrahasznosítás egy formája (igaz, utána mégiscsak a szemétben fognak kikötni).

Ja és persze a PUTRI nemcsak fürdőszobaszekrényeket kapott karácsonyi ajándékba, hanem még ezt is:



4 megjegyzés:

  1. Épp a napokban néztem át, milyen magok maradtak tavalyról, s lassan én is beszerzek. Tejfölös poharakat egész télen gyűjtöttem a palántákra, mindjárt itt a február és nagyon aktuális lesz a magocskákat eldugdosni....Bár félő, hogy sokára lehet a kertbe kirakni majd a palántákat, mert még májusban sokáig fagyokat ígérnek a időjárás jósok. Majd meglátjuk.Jó a metszőollód, vagy sövényvágó? Eszter

    VálaszTörlés
  2. Az időjárás miatt ne aggódj, úgyis csak 5 napra előre tudnak biztosat mondani. Persze én is korai paradicsommagot vettem, hogy beérjen időben. Ha nem, akkor megint lesz zöldparadicsomlekvár. Nekem porcelán "tejfölös" poharaim vannak, eddig azokat használtam, de a palackokban gyorsabban növekszik a palánta.
    Az ágvágó, bár nincs sok fa, de a csodasövény nagyon gyorsan növekszik és sok vastag ágat kell vagdosnom. Meg így kényelmesebb is, mint metszőollóval és fűrésszel.

    VálaszTörlés
  3. Eddig a piacon vettem a palántát, de elhatároztam, hogy idén már én magam fogom nevelgetni. Meg tudod mondani, hogy mikor kell elültetni a magot a pohárba, hogy kiültetésre (Húsvét körül?)kellően nagy legyen a palántám?
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi! Csak a fagyos szentek (május második fele) után érdemes kiültetni, kivéve talán a fagyállókat, mint pl. káposzta. Én március elején szoktam elkezdeni magot vetni. Nagy spieler nem vagyok ám még palántázásban, én is innen lopok:

      http://ilkertje.blogspot.hu/search/label/pal%C3%A1ntanevel%C3%A9s
      Üdv. P.

      Törlés