2014. május 26., hétfő

Eszkábáltunk

a hét végén egy jó kis állványt. A szomszéd azt hitte, lakodalmas sátor épül, de nem, Zalán futásának akarok gátat szabni. Volt még egy hálóm is, kettévágtam, felszereltem a két rövidebb oldalra, majd uborka fut rajta, már ha kikel. Mert a keléssel ebben az évben bajok voltak.


Az első vetés hónapos retekből egy evésnyi lett, a többi legfeljebb tüzelőnek jó. A második vetés levelei kissé lyukacsosak, lehet, hogy abból sem lesz semmi. Nem kelt ki a főzőtök, a kétféle sütőtök, a dísztök, a cukkini, a cékla csak itt-ott, nem számítok jó termésre.

Tönkrement a sárgadinnye palánták nagy része is, pedig volt vagy 50 tő, talán kettő maradt meg ott, ahol a lótetűnek már túl sáros a talaj. A paradicsom viszont mindegyik megmaradt, sőt még fejlődött is, igaz, egyik-másik már nem látszott ki a felmagvasodott mustár alól. A málna viszont úgy megindult, hogy a fél kert tele van új hajtásokkal, nem győzöm tépkedni.

Az őszibarack meg ilyen: tafrinás, hogy a fene vinné el.


Azért van szépség is:


Vittem a szobába is, hadd illatozzon:


Ha nem számítjuk a pudvás retket, akkor ez az év első termése:


Ezt a putrijáratot a bodzának akartam szentelni, de kicsit tartottam, hogy már elvirágozott ez elmúlt három hét alatt. De szerencsém volt, még tudtam szedni. Ennek örömére aztán jól megszaladt a kezem, csak néztem a fazék belső mércéjét, 11 liternél állt meg...



Itt még nem tünt soknak, csak aztán öntögettem hozzá a cukrot.... hát egy darabig mindenki gasztroaján-dékot kap. 12 üveggel lett, nagyon finom.


Ezen felbuzdulva próbaként csináltam mentás citromfű szörpöt. Sajna itthon felejtettem a levendulavirágot, mert különben azt is tettem volna bele. Na majd legközelebb. Alapanyag lesz bőven.


A kert különben nagyjából rendben van, még a gyom sem öntötte el, az majd ezután jön. Viszont nem győztem füvet nyírni, az nagyon megnőtt 3 hét alatt, hát igen, a sok eső eredménye. Még szerencse, hogy az egyik kedves szomszéd az utcán az övével együtt az enyémet is lenyírta, így annyival beljebb voltam.

A nagyszoba megint tele volt zöld cserebogárral, nem értettem, az a nagy dög hogyan jut be, már mindent beragasztottam. Aztán megláttam, hogy a kályhacső karikája nem illeszkedik pontosan a falhoz és alatta egy nagy kupac korom van. Nagy koppanás, épp akkor küzdötte be magát egy újabb látogató. Legalább mostmár ezt is tudom. Belülről a kályhában a cső bemenetét is bedugaszoltam. Még a nyestek ellen kellene valami hatásos módszert találni.

2 megjegyzés:

  1. Mindenki panaszkodik, hogy nagyon gyéren kelt ki az uborka és a többi tökféle... nekünk is. Nem értem a jelenség okát. Tavaly minden földbe került kabakos kibújt...

    VálaszTörlés
  2. Nemcsak a kabakkal van baj, a paprika és a padlizsán is kicsi maradt, a vett 5 db padlizsánpalántából már csak 1 él - úgy ahogy. A hét végén még vetettem uborkát és a limababot is pótoltam, mert ritkaszépen kelt. De tovább nem foglalkozom vele, ennyi lesz és kész. Ja az összes sárgabarack (3 db) és cseresznye is lehullott éretlenül. Szilva meg alig lesz (ez utóbbit nem annyira bánom, mert még tavaly előtti lekvárom is van).

    VálaszTörlés