2014. május 17., szombat

Tünődöm

mi lehet a probléma a palántáimmal. Főleg a padlizsánokkal vagyok elégedetlen. Március 8-án tettem nedves vattára, több mint egy hónap telt el, mire kicsiráztak, palántaföldbe ültettem őket, tápoldattal locsolgattam, napoztattam, mégis ez a végeredmény:



A nagyot ma vettem a piacon, csak az arányok miatt tettem a több mint egy hónapja vegetáló sajátjaim mellé.

A paprikák sem jártak jobban. Március 25-ig mindegyik pikírozásra került, palántaföldbe, tápoldatozom is rendszeresen és mégis csak itt tartanak:


Talán ez volt az első, amit átültettem, de hát ez is satnya:


A paradicsomok jó részét már két hete kiültettem szabad földbe. Mivel azóta nem voltam a putriban, nem tudom, maradt-e valami belőlük a hidegek és a sok eső miatt. Néhány ezek közül is ilyen kis satnya maradt:


Putrifalvának nagyon jó földje van, de valahogy a gyümölcsfákkal is probléma van. Szinte csak a szilva marad meg. Most próbálkoztam olyan megoldással, hogy az őszibarack és a szomszéd két fajta szilvája magját cserépbe ültettem és télre elástam. Valamennyi ki is kelt, most elültettem őket a kert különböző részeire. Ha megmaradnak, akkor meglátjuk, milyen gyümölcsöt hoznak. Ha nem lesz ízletes, akkor jók lesznek alanynak.


Már alig várom a hét végét, hogy mehessek és lássam, mi van a kertben. Bár lehet, ha meglátom, nem fogok neki nagyon örülni. Már csak a kifejtő bab nincs elvetve, de annak támaszrendszer kell, azt is megrendeltem, úgyhogy a hét végén kerti eszkába is lesz.

A susnyás patak képét meg már csak megszokásból teszem fel:



4 megjegyzés:

  1. Én tavaly jártam így, idén már nem is próbálkoztam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassan én is kezdek rajta elgondolkodni, hogy megéri-e a sok bosszúság vagy vegyek palántát és kész.

      Törlés
  2. A paprika palánták nekem se híresek, megálltak 5 cm-en. :(
    Próbálj meg a Barna és fiai-tól, régi magyar tájfajta gyümölcsfát rendelni, a Felvidékre való fákat. Azokkal jobban jársz, szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt csak azért nem értem, mert volt meleg is meg fény is, tápoztam is, mégis alig fejlődtek valamit. Most mindet kiültettem, lesz ami lesz. Van zöldséges a faluban, sőt házhoz is jár.
      A Felvidékre való fákkal az a baj, hogy azok oda, arra a talajra valók. Nem véletlen, hogy ezen a vidéken csak a szilvafa marad meg. Mind1, úgysincs már hely fáknak.

      Törlés