2014. június 16., hétfő

Elégedetlen vagyok

a dolgok állásával, de úgy tünik, ez már csak így lesz egész évben. Felesleges lenne panaszkodni, csak a jövőnek dokumentálom a jelenlegi helyzetet, bármilyen siralmas is.


Ez lenne Zalán, elég foghíjasan kelt ki. A két végébe vetett uborkáról nem is beszélve. Kb. ötödször vetettem idén uborkát, legutóbb 4 fészket, abból 1 kelt ki rendesen, egy másikból megtaláltam  1 kikelt kis növénykét, a többi fészket meg sem találtam.


Ez itt a késői karalábé, jól meg kell nézni, hogy lássunk valamit. Van ott még egy magról kelt valamilyen paradicsom is.


Lótücsök-ellenálló burokban a 4 tő káposzta, ezek valamiért megmaradtak - eddig. Ha meglebbentem, a fele felszáll, nem tudom, hogy fogok a sok kis kártevővel boldogulni.


Ez állítólag késői karfiol. Hiszem, ha látom. Körülötte a felaprított citromfű és menta. Azok bezzeg legyökereznek és burjánzanak bárhol.


Ez a szép sűrű cékla.


Ez meg itt a zöldborsó, de ha így folytatja, csak zöldtrágya lesz, mert még csak nem is virágzik.


Ez a paprika már március 25-én ebbe a környezetbarát cserépbe lett ültetve. Ennyi idő alatt napoztatással, tápoldatozással ennyire vitte. Gratula. A többi sem különb. Bonsaipaprika.


S hogy a bajt még tetézze valami nyomorult állat, az összes epertövem alá túrt, mindegyik meg van borulva és fonnyadozik. Ezekről kicsi, töppedt epret lehetett csak szedni.


A 44 sárgadinnye palántából 5-6 db maradt meg, ez a legkülönb köztük. Már virágzik. De hogy mit fog teremni, az még rejtély.


Ez itt a megvadult málnás, pedig elég kevés vesszőt hagytam ősszel. Mostanra már a kert közepén is jönnek fel hajtások.


Ez a hagyma hátul a lestyánnal (amit jól vissza kellett vágni, mert felmagvasodott és letetvesedett) és a szederrel, aminek szintén kevés vesszőjét hagytam meg tavaly ősszel, de annyi lesz így is rajta, hogy majd nem győzöm feldolgozni. Persze mindkét tartóoszlopa is kidőlt.

A paradicsomokról most nem csináltam képet, de azok nagyjából elfogadhatóak, bár virágkezdeményt csak egyiken láttam. Nem tudom, a lugasról fogok-e az idén paradicsomot enni vagy csak zöldpari lekvárgyártás lesz.

Szóval egy kicsit elegem van....

3 megjegyzés:

  1. Uborkát 2x vetettem... 1-1 tő kelt ki. A bosrsónk szépen termett, több kg fagyoskodik a mélyhűtőben. A magról vetett hagyma még kérdéses milyen termést fog produkálni, ezért 2 hete még duggattam egy keveset. A fokhagyma viszont csodás... a cukkini/patisszon ritkán kelt, de hamarosan fogyasztható...stb. Szóval az idei év eléggé felemás.

    VálaszTörlés
  2. A vége persze nem lesz ilyen tragikus, mert az utóvetéssel azért lesz termés (én 4x vetettem uborkát). Inkább csak az bosszant, hogy az idén ideális körülmények voltak a palántaneveléshez és mégsem sikerült szinte egyik sem és nem tudom az okát. Korábban én is vetettem magról hagymát és nálam szépen beérett, még a gyöngyhagyma is szép nagy fejeket hozott. Még jó is volt, mert a magról vetett hagyma kisebb fejeket adott, a duggatott nálam akkorára nő, mint a fejem. A fokhagymának nálam is szép nagy zöldje van, ősszel vetettem, de még nem néztem a dolgok mélyére, hogy ott mi lapul.

    VálaszTörlés