2014. július 2., szerda

Bogyózás

megy már hetek óta, először az eper, aztán a málna, most meg a ribizli. A hét végén ugyan nem volt nagyon meleg, de azért nem ártott az óvatosság, íme a ribizli munkaállomás:


Tájkép csata előtt:



és utána: feketeribizli-málna kombó lekvár készült.


Ez meg itt mind málnaszörp, de csak egy része, mert a második szedés még most érik. Tettem külön piros és fekete ribizlit is. Ha így haladok a szörpözéssel, nem marad üveg a paradicsomlének. Bár lehet, hogy nem is kell, mert paradicsom sem lesz.


A első zöld dió ázalék is elkészült, életemben először csináltam belőle lekvárt. Érdekes volt, mert az alapleve nagyon finomra sikerült, aztán amikor beleturmixoltam a diót, elég jellegtelen íz kerekedett ki belőle. Az állagával sem voltam megelégedve, szerintem túl sűrű lett, bár pontosan követtem a recept utasításait. A sűrűvel az a baj, hogy üvegbe töltve légbuborék maradhat benne és ott bizony meg fog romlani, akármilyen konzerválószer is van benne. Na de csak pozitívan, majd meglátjuk. Most ennyi lett. Ez a próba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése