2015. április 8., szerda

Fagyos húsvétköszöntő

Akkor lássuk, mi is történt ezen a három napon. Először is az időjárás: szombaton és vasárnap többnyire napos volt, s bár hűvös volt a levegő, mégis jól esett kint matatni egész nap. Hétfőn aztán szinte egész nap borult volt, 5-6 fok, szóval az nem volt olyan kellemes, de azért még ekkor is sok mindent csináltam.

Az eredeti terv az volt, hogy ha még rossz idő is lesz, annyit biztosan tudok kint lenni, hogy a metszést elvégezzem. Bár nincs sok fa, meg nem is nagyok, de úgy gondoltam, ez a munka már jócskán a körmömre égett. A helyszinen aztán kiderült, hogy mégsem, mert a rügyek épphogy ébredeznek, talán csak a sárgabarackon volt 1 pirosas rügy, a szilván még azt sem nagyon tudtam megállapítani, melyik ág száradt el. Valahogy így nézett ki a legtöbb fa: ez az őszibarack



ez a nyári alma:



ez pedig a télálló:


Hétfőn a lemosó permetezést is megcsináltam, úgyhogy most két hétig feléjük se nézek.

A kert nem volt túlzottan gyomos, főleg azokon a részeken nem, ahol ősszel felrotáltam. Most kigyomláltam és egy részét megint felrotáltam, majd abba fogom a korai cuccokat vetni.

Mivel a telek lejtős, az alsó épület mögötti részt eddig nem hasznosítottam, illetve ott voltak a fűszernövények, amiket tavaly ősszel kiástam, valamint rengeteg kapor és gyom. Ezt a részt a több évig tartó felújítás alaposan megviselte, csupa sitt volt, mostanra jutottam el odáig, hogy nagyjából kitakarítottam és rá lehetett menni a kapával. Na valahogy én is így borultam fel utána:


Ide már elvetettem egy adag zöldborsót. Most vettem először a Garafarm féle 4-es kiszerelést, csak az a bajom vele, hogy nincs konkrét dátum, melyiket mikor kéne vetni. Most csak a korai Garait szórtam ki, s úgy gondolom, hogy a Kelvedont, Lincolnt és Zsuzsit majd 2-2 hetes közökkel. Majd csak terem valamennyi belőle. Ide került a répa és a petrezselyemgyökér is, mert ezt jó mélyen tudtam megmunkálni és jó magas bakhát készült nekik. Az ott oldalt az egyetlen egresbokrom, az már teljesen leveles állapotban van, minden más bogyós még csak venyige.

Ezeken kívül csak háromféle retket és kétféle salátát vetettem a lenti felrotált részbe. A többivel úgy gondolom még nem vagyok elkésve, mivel Putrifalván még minden éjjel 4-5 fokos hideg van. Talán ezek nem fagynak már el.

Tavaly kaptam a szomszédasszonyomtól egy marék korai jácintot. Hát ezeknek már nem volt korán, mert a szekrény aljában kihajtottak. Gyorsan elástam mindet, hátha lesz még belőlük virág.


(Na ennek a képnek sok értelme nincs, csak középtájon látszik egy kis sárga kukac.)

Különben a virágok sem siették el a dolgot, néhány nárcisz már kinyílt, de a tulipánok még ilyenek (ezeknek a hagymáját sosem szedem fel, mert amikor eszembe jut, sosem találom meg.)




Így nézett ki gyomosan. A háttérben a csatorna előtt a tarra vágott sövény, de szerintem nem bánja, mindegyiken duzzadoznak a rügyek.

(Ezen kívül persze egy csomó, a kerthez nem kapcsolódó dolgot is meg kellett csinálni, mint takarítás, fűtőanyag-behordás, szemétégetés, diótörés, autómosás, sőt, saját magamat is lesíkáltam.)

S hogy az ágyásokba mi kerül, az még titok, amit ezek a dobozok rejtenek:


Persze már nem így néznek ki, hiszen ez március elejei kép.


Egyelőre bentről néznek ki vágyakozva. Majd a hét végén átültetem, pikírozom őket és mennek levegőzni. Majd akkor csinálok listát, hogy mi is lesz, de már most látom, hogy megint sikerült túlzásba esnem. Tavaly nagyon rossz volt a magkelési arány, az idén mindenből sokat vetettem, hogy legyen elég palánta. Sikerült...

4 megjegyzés:

  1. Én minden évben 4-es borsót vetek (plusz még egy adag rajnai törpét), egyszerre - idén éppen ebben a pillanatban vagyok túl rajta :) Az a jó benne, hogy nem egyszerre terem, hanem a 4féle 4 időben.

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is így gondoltam. Rendes akartam lenni és támaszt építeni nekik, de már látom, hogy ennyi borsónak az jó nagy munka lenne és karóhiány is fellépne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Támaszt én egyszer csináltattam a gyerekemmel, annyi gond volt vele (pedig nem is én építettem, én csak elbontottam), hogy soha többet!

      Törlés
    2. Lebeszéltél:-) Gyorsan ment, hehehe.

      Törlés