2015. május 9., szombat

Megint elégedetlenkedek

a silány palánták miatt. Egyszerűen nem értem, hogy a március 8-án elvetett és ki is kelt (mert nem mindegyik tett így) palánták még mindig ilyen satnyák. Pedig amint lehetett, kitettem őket az ablakból a szabadba és tápoldatot is kapnak minden héten.



A ki nem keltek helyett március 21-én elvetettek pedig így néznek ki:



A padlizsánról már ne is beszéljünk. Az is március 8-ai:


Ezért nem érik be nekem sosem a padlizsán. Csak lefagy, vagy lerágják a krumplibogarak.

Tegnap elvetettem a késői karalábé, karfiol és káposzta magjait is. Ezek már egyből erkélylakók lettek. Találtam még kétféle bazsalikomot is, muris volt, ahogy megöntöztem, azonnal megduzzadtak és kékre változtak a magok:


A Lugas paradicsom is nagyon kicsi még. Bár az a tapasztalat, hogy gyorsan utoléri magát, ha kiültetem - és el nem fagy.



A Chocolate cherry sem túl nagy, de valahogy szebb palánták, mint a Lugas:



Ezeken kívül már csak néhány Marmande van, amik vállalhatatlanul satnyák, és még 1-2 Cherrola, ami visszamaradt a fejlődésben. Tartaléknak azért jó lesz, ha bármi történik a kiültetettekkel. Hát hiába, parasztasszonynak lenni időnként kihívás.


3 megjegyzés:

  1. Én is bosszankodom a palánták satnyasága miatt. Pedig tápoldat + napsugár+rendszeres locsolás... szóval mindent megkapnak. És mégse... nem tudom mit éreznek a növények, amit mi nem veszünk észre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen bosszantó, ráadásul ma jobban megnéztem a Kápiákat, hát kezdenek sárgulni és hull a levelük. A többi mintha éledezne, még a padlizsánok is, de ha ilyen kicsik és kiültetem őket, elvesznek a gaz között. Most ha visszagondolok a korábbi évekre, a saját nevelésű paprikáim mindig kis zömökök voltak, apró termésekkel, bár az mind nagyon finom volt.

      Törlés
  2. Szia! Hogy haladsz a kerttel?

    VálaszTörlés