2015. szeptember 1., kedd

Utolértem magam

a putrikerti munkálatokban. Ideje is volt, mert ezután csak kéthetenként szándékozom lejárni, sőt ha rossz idő lesz, még ritkábban. A hét végén megcsináltam a kevésbé fontos dolgokat is, kigyomláltam az utcai virágágyást, letépkedtem a szomszéd átfutott vad komlóját, legyomirtóztam az árokpartot és a komposztálót is kilapátoltam, így lehet bele pakolni a kertből kikerülő növénymaradékokat. Már a málnát és a bazsarózsát is visszavágtam, igaz, a málnát még szelektálni kell. Befőzés terén már csak az őszibarack és a paradicsom van hátra. Az őszibarack szerintem a hét végére leterem, így azt is kipipálhatom. 



Mivel a paradicsompalánták számával megint túlzásba estem, így már tettem el eleget, ha tönkre is megy, nem lesz nagy a veszteségem. A hét végén már a szomszédoknak is ajándékoztam, hogy ne romoljon rám. Még mindig sok a zöld rajta (zöldparadicsom lekvárt viszont nem fogok csinálni, mert még a két évvel ezelőttiből is van).







Az Osu blue-val folyamatosan problémáim vannak, egy része rohadtan lehullt, a többi meg nem érik. A megpirosodottat megkóstoltam, de semmi különös, vízíze volt.



A kelkáposzta nem akar fejesedni, a karalábé szintén nem.


Hiába a locsolás, folyamatosan pusztul az állomány.


Az egy darab túlélő káposzta is csak vegetál.


Az uborka is tönkrement, néhány üveg saláta lett belőle, amit frissen megettem.



A sárgadinnye lombja is odavan, a termés viszont még nem érett.



A szeder is teljesen le van száradva.


A mélyhűtőben még figyel néhány doboz szeder, arra tartalékolom, hogy ha a bodzabogyó beérik, összekeverem likőrnek és szörpnek. De most alaposabban megnéztem a bodzát, hát ebből lehet hogy nem lesz semmi. Az ernyőin csak néhány szem bogyó árválkodik.



Az őszi almafa is lassan lehullatja a levelét és egymás után potyognak az almák is.


A visszavágott citromfű és menta viszont szépen kihajtott.



2 megjegyzés:

  1. Nálunk az izsóp, oregánó olyan száraz, szinte elszenesedett. Néha pedig öntöztem, mindennap nem, a kevés ültetésből egyedül paradicsom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik, az idei év kedvezett a paradicsom megmaradásának, de csak annak, mert ízre nem nagy durranás egyik sem, amikor kellett volna az eső, akkor nem volt, éréskor pedig kirepedeztek az eső hatására. Nálam csak citromfű, menta és kakukkfű van, de azok mindent túlélnek. Ez a tökök éve volt:-)

      Törlés