2015. november 22., vasárnap

Az utolsó utáni

putritúra is megvolt. Remélhetőleg eredményes is volt, mert szakadó esőben jöttem-mentem, amit nagyon utálok, az autó vészjóslóan nyikorgott, neki sem tetszett. Tehát ezek miatt ingáztam:





Ezeket szépen bedeszkázták, a fölötte lévő résre pedig műanyag rácsot csavaroztak, így a nyestek és a madarak is ki vannak zárva. Remélhetőleg. A pusztítás azonban így is jelentős a tető szigetelésében.

A nyestcsapda is le volt csapva, de nem volt benne semmi, a tojást valaki arrébb kaparta, az ács azt mondta, lehetett az egér is. Sőt, lehet, hogy a tetőszigetelésben is van egér. Hogy megvigasztalt vele.

Szóval erre a problémára valami tartósabb és hathatósabb megoldás kell. Mint a fűtéskorszerűsítésre és a mennyezet szigetelésére is, mert 14-15 foknál nemigen lett több a konyhában, hiába fűtöttem. Tavasztól őszig ez nem probléma, de ha télen is ott akarok lenni, akkor nem kellemes nyakig felöltözve élni.

Az már csak hab a tortán, hogy a múlt heti túra során este mentem bezárni a hátsó ajtókat, elmentem a kerti csap előtt és az kellemesen dorombolt. Eszembe villant, hogy azt már egy hete elzártam. Lehajoltam megnézni, aztán nem bírtam felegyenesedni. Szerintem ez a derékfájás lelki eredetű. Elvánszorogtam a vízóráig, örömmel tapasztaltam, hogy egy hét alatt 4 köbméter víz elszivárgott. Még jó, hogy ezt nem márciusban fedeztem fel, addigra a putri már vízre is szállt volna és meg a vízdíjba elszegényedtem volna. Gyorsan vettem edényekbe vizet, aztán elzártam a vízórát. Másnap, szombaton reggel elkezdtem vízvezetékszerelőt keresni. Ott putrifalván ez nem olyan egyszerű, a telefonkönyv semmit nem ér, már mindenki lemondta a vezetékes vonalát és mobilja van. Néhány telefonálás után valaki ajánlott egy helyi mestert, de nem tudta a telefonszámát. Mázlim volt, hogy ő pont még rendelkezett vonalas telefonnal, persze nem volt otthon. Felesége azért megadta a számát, felhívtam és pár perc múlva meg is jelent. Odasántikáltunk a tetthelyre, neki a térde, nekem a derekam fájt, de megállapította, hogy a fagycsap rohadt el. Aztán megrángatta párszor és sikerült elzárni. Így tehát azt a csapot nem lehet használni, de legalább volt víz a lakásban. Tavasszal majd eljön, kiássa és kicseréli a kerti csappal együtt, mert az is elég ramaty állapotban van. Mire elment, a derékfájásom is alább hagyott. Csak megjegyzem, tegnap megint rám jött a fájás, este pedig ki kellett menni fát aprítani. Érdekes módon azóta egész jól vagyok. Azt hiszem, beüzemelem a taposógépet, hátha favágás helyett az is hatásos lesz.

Tehát ma téliesítettem a putrit, leeresztettem a bojlerből a vizet, mindent le- és elzártam, amit kellett, hazahoztam és bár sohase mondd hogy soha, erre az évre befejezettnek tekintem a putrijárást. S hogy milyen év is volt a 2015-ös? Hát a korábbi bejegyzésekből is látható, hogy nem a legjobbak között fogom emlegetni.


4 megjegyzés:

  1. Neked nem nyitott a padlásod, ugye? Ezek az állatok tudnak galibát okozni. Remélem eztán már csak szebb napjaid lesznek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nyitott. Az a baj, hogy aki csinálta, nem vette figyelembe a helyi sajátosságokat, pedig itt él és itt nőtt fel. Aki most javította, elmagyarázta, hogy meg kell szüntetni az élőhelyüket, különben ez nem lesz végleges megoldás.

      Törlés
  2. Mikor jön el végre a várva várt nyugdíj ideje? Bár a garázda állatok ellen a nyugdíj sem használ.

    VálaszTörlés