2016. szeptember 19., hétfő

Csak ennyi?

Miután lejöttem a (szerről) kerítésről, még az eső előtt leszedtem az összes paprikát, paradicsomot és készült néhány lecsókonzerv. Előbb kicsit hezitáltam, hogyan csináljam. Tavaly majdnem készre főztem, de valamiért az olaj furcsa ízű volt benne, így most más megoldást kerestem. Láttam olyat is, hogy nyersen beletömködték a paprikát és a paradicsomot az üvegbe, majd kidunsztolták. Ettől csak azért féltem, mert nem voltam biztos, hogy a paradicsomnak lenne elég leve, ami befedi a cuccot. Mivel ezt még sehol máshol nem láttam, úgy gondoltam, nem elég meggyőző a módszer. Így inkább a félig főzést választottam, beüvegeztem és kidunsztoltam. Meglátjuk az eredményt néhány hónap múlva.

Mivel találtam még zöld paradicsomot is, de a 4 évvel ezelőtti lekvárból még van, ezért most chutney-t készítettem belőle. Jó sok ilyen recept van a neten, de ízlésemhez képest többségében túl sok hozzávaló van, így végül Mautner Zsófi receptje mellett döntöttem, bár ő is valaki mástól vette. 1,3 kg volt a paradicsom és két óra kevergetés után nagyot néztem. Most tényleg csak ennyi? Nemááá...



Volt még néhány kápiám, de több krémet nem akartam már csinálni, hanem kinéztem a chili zselét, igaz, a chilit nem szeretem, úgyhogy nálam csak kápiából készült. Receptvadászat közben rájöttem, hogy sokan készítik, de szinte mindenki Nigella receptje alapján. Már ránézésre is gyanús volt a 35 dkg cukorhoz 4 kanál ecet, de azért hozzákezdtem, mert mindenki áradozott róla. Háááát.... én igazán édes szájú vagyok, de bizony még jócskán öntöttem bele ecetet, hogy karakteresen édes-savanyú legyen. Egyébként finom, de ha legközelebb csinálok, kevesebb cukorral fogom tenni.



Mivel még volt 4 szép kápiám, úgy gondoltam, kipróbálom a sült paprikát olajban. Hát itt is kérdeztem: tényleg csak ennyi? A 4 hatalmas paprikából egy 3 dl-es üveg félig lett. Tettem hozzá egy kis fokhagymát és balzsamecetet. Ezekkel a cuccokkal jó sok munka van, de kiadósnak nem mondhatók.



De hogy a morált magasan tartsam, készült egy kis jutalomfalat is:




Az "Alkesz leszek" projekt előkészítéseként leszűrtem a még ázó gyümölcslikőröket és íme az eredmény: ebbe fojtom bánatom, ha elfogy a zöldparadicsom chutney.



Vasárnap Putrifalván szüreti falumulatság volt (amire én nem mentem el), de az esti tűzijátékot azért megnéztem a tornácról:



2 megjegyzés:

  1. ÉN míg tettem el lecsót majdnem készre főztem, s olajjal lezártam a tetejét az üvegben. Száraz dunszt, s kész. Sóskát is így teszek el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én is így csináltam, de a tavalyi valahogy nem sikerült, furcsa szaga lett az olajtól, ezért próbálkozom mással. Sóskát nem szeretem, így azt nem termelek.

      Törlés