2016. szeptember 5., hétfő

Gasztroputri

Mivel "zöldségdömping" van, így nemcsak tartósítok, hanem készételek is készülnek. Mivel elég szép mennyiségű fehér paprikám termett, így főzőnapokat rendeztem. Ezek az ételek a mélyhűtőt gazdagítják.







Kelkáposzta és karalábé is van, úgyhogy azokból is készült ez-az.



Közben a paradicsomot is folyamatosan sütöm és üvegezem.



Leszedtem az utolsó nagyobb adag uborkát is, tettem hozzá hagymát és káposztát és csalamádé lett belőle. Miközben gyalultam, eszembe jutott, hogy a paradicsomvész miatt a San Marzano nem fog már beérni, viszont az egyik tövön sok szép, ép zöld termés van. Nosza kiszaladtam, letépkedtem és az is belekerült a keverékbe. Lehet, hogy kissé túlzásba estem? Mire mindent legyalultam, az összes tálam kicsi lett, így ebbe a műanyag vajdlingba került bele minden. 42 l az űrtartalma, persze a végére összeesett a sótól, így 9 üveg lett a vége.



A paradicsomok a betegség ellenére még adnak termést, a lepusztult töveket pedig folyamatosan szedem ki és elkülönítve szárítom, majd el fogom égetni.











Megjegyzem, az utolsó két képen lévő parik egy zacskóból származnak Cherrolaként. Mindegyik más lett. És ott van a kis diófakezdemény is.

Mivel még sosem volt ilyen szép paprikám (és ilyen sok sem természetesen), örömömben elkövettem azt a hibát, hogy szabadjára engedtem, pedig elég lett volna 2 szálon nevelni őket és akkor szebb termés is lett volna. Ez főleg a kápiákra és a pritaminokra vonatkozik, a fehérek egész jól boldogulnak sűrűn is.



Ma leszedtem a piros kápiákat és paprikakrém lett belőle. A zöld parikból pedig savanyúság. A barnákból meg komposzt. Arra a két kis pritaminra nem lehetek túl büszke, de ízre jók. Ma ettem először saját pritamin paprikát. Ronda de finom.



S ez a fotó nem légyszaros, hanem ennyi madár lakik a kertben.



Most kerítést festek. Nagyon utálom. Egy örökkévalóságig fog tartani. Majd lesz külön bejegyzés róla, elrettentésül.

5 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, további jó festést!

    VálaszTörlés
  2. Igyekszem, de hogy jó lenne....

    VálaszTörlés
  3. Csak gratulálni tudok, a készételek szépek, gusztusosak. Egyszer majd a télen számold össze, mennyit költöttél a kertre és mennyi a haszon. Én néha úgy érzem, bármilyen szép és finom termésem is van, a kert csak egy költséges hobbi, bár vannak vitathatatlan előnyei (íz, bio, stb) azért a vége minuszban van. De én sohasem tettem így, ilyen klasszul mindent el, ahogy Te csinálod.Csak ismételni tudom, gratulálok.Üdv:Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári! Mivel minden kiadásomat rovatokba rendezve évtizedek óta vezetem, ezért pontosan tudom, mennyit költök a kertre. De vajon hogyan számoljam ki a hasznot? Ami a kertből jött, az mihez mérhető? Hogy egész télen nem kell vennem paradicsomot a reggelihez? Vagy egész évben a kertből elrakott savanyúságot eszem? A főzelékek nagy része is az eltett dolgokból jön. A lekvárokról és a szörpökről nem is beszélve. De ez vajon mennyi pénz lenne, ha boltban vennem meg? Megvenném egyáltalán? És ez haszon? Szóval nem tudom. Gyakorlatilag mindenből termelek egy keveset, vagy többet, amit lehet, tartósítok és rájárok egész évben. Egyébként ebben az évben kb. 6.000 Ft-ot költöttem magokra, palántaföldre és permetezőszerre. Idén nem kellett más, de volt olyan év, amikor 50 ezer is volt a gépesítés miatt. Ja és most egy hónapig főznöm sem kell, ez pedig gáztakarékos megoldás-:)

      Törlés
    2. Szia! Igen, szerintem ez haszon. Sőt, csak így haszon, ha mindent elteszel-és még egészséges is, na meg, hogy olyan, ahogyan Te szereted. Büszke lehetsz magadra.Szeretettel üdvözöllek:Klári


      Törlés