2017. december 11., hétfő

Az ajándékozás kínja

Így karácsony, de más jeles ünnep, mint születés- és névnap idején is fő a fejem, mit ajándékozzak egy olyan közeli hozzátartozómnak, aki nagyon jó anyagi körülmények között él(hetne, de puritán), elmúlt 80 és nem igazán érdeklik a kütyük, kristálytálak, poharak, tájképek, faliórák és köcsögök. Már kapott metszőollót, rozsdamentes vödröt, jégeralsót, kesztyűt, meleg sapit, dzsekit, hótaposót, ezeknek örült is, használja őket. De mi legyen, ha az ilyen jellegű ötletekből kifogytunk?

Mivel még maga is termel zöldséget és gyümölcsöt saját célra, semmit nem becsül jobban, mint a házi készítésű ételt-italt. Történjen bármi, ahhoz ragaszkodik, hogy minden napra legyen valamilyen házi süti, anélkül nem lenne teljes a nap. Így kézenfekvő, hogy sütök neki valamilyen finomságot és kap a házi ribizliszörpből is, mert azt is szívesen fogyasztja. Na de mégis kéne valami tartósabb. És ekkor beugrott: mivel délután is szívesen lefekszik és abban a szerencsés helyzetben van, hogy jó alvó, így az ágynemű is jobban "fogy". Így aztán Anyukámmal felnyitogattuk számtalan ágyneműtartónkat és erre bukkantunk:



Ezek bizony régi pehelypárnák, évtizedek óta nem voltak használatban, jó sok nyál csorgott már rájuk. Szóval úgy döntöttünk, hogy újrahasznosítjuk. Még szerencse, hogy itt néhány házzal arrébb van egy tolltisztító, így majd elszállítmányozom oda, kitisztítják, kap új angint és már kész is a hasznos ajándék.

A család többi tagjával úgy oldjuk meg az ajándékozást, hogy mindenki megmondja, leírja, mit szeretne és kész. (Leírni azért kell - emailen - mert ott lehet képet is mellékelni, ha netán nem lenne világos, miről van szó.) Na nem mintha ez egyszerű lenne, hetekig nyögnek, hogy nem jut semmi az eszükbe, nekik nem kell semmi, stb. úgyhogy sárkánykodni kell, nehogy elsumákolják svindler listáját. Azért a végén mindenki szokott kapni ajándékot.

Lakásom is kapott karácsonyi ajándékot, bár listát nem küldött. Kitisztíttattam a két szőnyeget, mert idestova 10 éve használom és házilag már nem tudtam minden foltot eltávolítani. Ezt csak azért írom le, hogy a szokásos méltatlankodás is meglegyen. A két szőnyeg (170x230 és 170x110) tisztításáért, ráadásul én cipeltem el és haza, 11.000 Ft-ot fizettem. Piszok drága, vagy drága piszok?

4 megjegyzés:

  1. Apámnak az volt a karácsonyi, stb. ajándéka amikor özvegy lett, hogy sütöttem neki sütiket, aztán lassan megeszegette őket. Ez számára igazán nagy ajándék volt. A tisztítás ára? Volt fehér rongyszőnyegem, annyiért tisztították, hogy azért már újat tudtam venni. Ezek nagy szőnyegek, szerintem árban voltak, vagy ilyenek az árak, s még örülj, hogy kitisztították.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy ennyi az ára, de ha belegondolok, hogy ez a nyugdíjam 10%-a, akkor azért kiveri a biztosítékot. S annak is örülök, hogy egyáltalán találtam tisztítót (bár házhoz jövő van jócskán), de ez akkor is szomorú.

      Törlés
    2. Szia!
      Tavaly én is "kitisztíttattam"
      a szőnyegeket, annyiba került, mintha újat vettem volna és foltos is maradt,de így jártam a téli kabátokkal is, úgyhogy a családom figyelmét felhívtam,ha legközelebb tiszttóba mennék beszéljenek le róla!
      Áldott ünnepeket kívánok neked!

      Törlés
    3. Sajna már a tisztító sem a régi:-) A szolgáltatások ára borzalmas, ha az ember jövedelmének százalékában nézzük. Tavaly a konvektorhoz akartam szerelőt hívni, a fúvókát kellett volna kitisztítani, 10 perces munka, 27,500-ért csinálták volna meg. Szerencsére találtam ismerőst, így 7.000-ből megúsztam. Hiába a felújított lakás, minden évben valami lerohad, egy vagyon a javítás, vagy legtöbbször a csere, mert pl. a csapok jó részét már javítani sem lehet. Nesze neked fogyasztói társadalom kontra környezetvédelem és ökológiai lábnyom.

      Törlés