2020. november 20., péntek

Irány a kert

mert el kell ültetni az eper és málna töveket. Most szembesültem a nehézséggel, ami a kert művelésbe vonását alaposan meg fogja nehezíteni. Bár az előző tulajdonos nevelt paradicsomot, paprikát és még néhány növényt, de az egész terület be van gyepesedve, ezért nehéz lesz feltörni. Bár homokos a talaj, meglepődve tapasztaltam, hogy olyan fű nőtt rajta, aminek jó vastag gyökérzete van. Tehát fellazítom az ásóvillával és nekiülök szedegetni a gyökereket. Nem mondhatnám, hogy haladós munka.




Azért persze az eperágyás elkészült.


Kiültettem és belocsoltam a palántákat.


Mivel még nem tudtam eldönteni, hogyan műveljem, a málnának csak lyukat ástam és úgy ültettem be.


Valószínűleg mindig csak annyi területet fogok megtisztítani, ahová éppen ültetni akarok, mert így a növényzet valamennyire védi a homokos talajt a kiszáradástól. Azt hiszem, sokat fogok fűnyírózni jövőre. A favágásról nem is beszélve, mert a kerítés melletti fák jól belenőttek a kerítésbe és ha nem akarom, hogy tönkretegyék, munkára kell fognom a láncfűrészt és az ágvágót.

Ha már ennyire benne voltam a tisztogatásban, a ház mellett lévő két kis virágoskertre is sort kerítettem.



Hát gyomlálás után se néznek ki sokkal jobban, de egyelőre nem is érdekel, mert ha szigeteltetni fogom a házat, úgyis letapossák.



A mostani ottlétem nemcsak a kertrendezésről szólt, hanem figyeltem a villanyfűtést és a villanyórát is. A házban 5 fok volt, amikor lementem, innen indultam. A fűtőpanelt beállítottam 20 fokra, a konyhában reggel 8 körül bekapcsoltam a ventilátoros fűtőt, 800 W-os, 10 órakor átváltottam a 400 W-os halogén hősugárzóra. Ez kb. éjfélig ment. Minden ajtó nyitva volt. Ezzel a fűtéssel 18-19 fokig tudtam feltornászni a hőmérsékletet. Éjszakára a konyhai fűtést kikapcsoltam. Reggelre 16 fokra hűlt vissza, kivéve szerda reggel, amikorra is kint fagyott, ekkor 14 fok lett. 4 teljes napot voltam ott, 110 kW áram ment el. A szigeteléssel biztosan javul valamit a helyzet, nagy valószínűséggel a tető szigetelésének cseréjére is szükség lesz, de azért egy téli ott-tartózkodás költséges lenne. Persze télen nem lenne nagy értelme ott lenni, hacsak nem járványügyi szempontból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése