2021. augusztus 14., szombat

Kerti körkép

Ebben a hőségben csak este 7 körül megyek ki a kertbe locsolni. Mivel nincs sok növény, így hamar végzek. Utána megnézem alaposan mindegyiket, hogy kell-e valamilyen gyors beavatkozás.

A paprikák növögetnek, a kápiáról már ettem két kicsit, a paradicsompaprikák kissé gyanúsak, mert nagyon kaliforniai alakjuk van. Pedig az eladó esküdött rá, hogy pritamin. A saját február 24-ei vetésemből 2 db maradt meg, az egyik már normál méretű, most kezd virágzani, a másik kb. 5 cm magas, szép, egészséges növény, csak nem nő semmit. Meghagyom, lássam, mi lesz a vége.



Egyik reggelre a karalábék levele csupa lyuk lett, az egyik alá néztem, fürtökben lógtak a hernyók rajta. Kaptak a pofájukra, remélem, a karalábé azért rendben befejesedik.


Az uborkából volt 3 féle maradék magom, azokat pohárban neveltem, most már szépen felfutottak a kerítésre, van rajtuk virág is bőven, az alsó leveleik pedig sárgulnak, ezt egyik évben sem tudom megakadályozni. Viszont valamelyik fajta nem terem, csak tudnám melyik, mert a tasakokat előrelátóan kidobtam. Ez persze azt jelenti, hogy még egy üvegre való sincs egyszerre. Mivel szeretnék néhány üveggel télre is eltenni, már háromszor vetettem új adagot, ezúttal rögtön a földbe. Az első kelés már szépen kapaszkodik a támaszra. Tegnap a másodikhoz is kihúztam a zsinórokat.


Retekből már a második vetést fogyasztom. Vettem mókás 3 színűt, finomak, csodálkozom, hogy ebben a hőségben milyen jól bírják. Most néztem a piros hónapos retkeket is, azok is 2-3 napon belül jók lesznek.


A paradicsomok nagy részén már van bogyó, a kérdés, beérik-e, mert még kicsik és zöldek. Viszont néhány hibásat már le kellett szednem. Korábban ilyet nem tapasztaltam, igaz, hogy július elejétől mindig volt érett paradicsomom, most meg....


A májusban elvetett lila krumplikból most egy újabb kihajtott, így a 20 db-ból összesen 4. Lehet, hogy még decemberben is lesz újkrumplim, ha ez így megy tovább.


Májusban eldugdostam néhány gerezd fokhagymát. 1 db kelt ki belőle, azt valamelyik nap felszedtem, mert kellett a főzéshez, de nem volt befejesedve. Az ízével és illatával nem volt semmi baj. Pár hete újabb néhány kelt ki és valamelyik nap is láttam egy újabbat kibújni. Mintha Kínáig nyomtam volna le a gerezdeket. Balra néhány cukkini kelt ki régi magokból, jobbra pedig a harmadik vetés uborka.


A kukorica is kezd beérni, már ettem egy csővel a 3 féle holland vetőmag legkoraibb fajtájából, finom volt. Ezt pohárban neveltem. A két későbbi fajtából 7-7 szemet vetettem helyre, egy sem kelt ki. Vagy lehet, hogy majd 2 hónap múlva?  Viszont a különleges lila nem volt hajlandó beszínesedni, a csövek is foghíjasok.


Ezeken kívül van még sárgadinnyebozót dinnye nélkül és némi cékla, ami másodszorra már kikelt. A saláták továbbra is sztrájkolnak. A különleges magokból, amiket vateráztam, a két paprika nem nőtt meg, a bab és a menta ki sem kelt, pedig kétszer is próbálkoztam, a mogyoróból 6 szemet kaptam, 1 maradt meg, most egy kis bokor formájában figyel, de nőni ez sem akar. Ezen kívül már csak az elszabadult epres van, aminek rendbehozatalát csak halogatom, mert ebben a hőségben használhatatlan vagyok.

Valamelyik nap ásatást folytattam a ház melletti "virágoskertben". Nőtt benne valami levél nélküli akármilyen amarilisz, de hogy hogy került oda, az rejtély. Viszont volt egy csomó akáctönk, amiben állandóan megbotlottam és mivel hamarosan kezdődik a felújítás, így nem maradhatott. Ezért egy szép és meleg délutánon nekiültem és kiástam amennyire lehetett, aztán baltával és ágvágóval jó mélyen kivágtam. Az ásatás során 3 féle virághagymát is kiszedtem, nem tudom, mik lehetnek, mert nem volt belőlük semmilyen növény. Egészségesnek látszanak. Ezeket is elteszem a majd kiderül csoportba.


Most ülök a 33 fokos "hűvös" szobában és számolom a napokat, amikor már vége lesz ennek a hőségnek. Ez az ötödik hőhullám. Már elegem van belőle, nem tudom, miért most kellett hőségrekordot dönteni az öreg kaporszakállúnak, mikor itt  vagyok egy szigeteletlen faházban. Ezért még számolunk nyavalyás.


2 megjegyzés:

  1. Most olvastalak, azért csak lesz termésed. Ez egy indító év.A felújítás szigetelést takar? Csak jobb lesz utána. Elmentünk családi programra: nappal meleg volt, elviselhetetlen, főleg én nem bírtam, éjjel nem tudtam aludni, ha nem vihar volt, lent pofáztak férfiak hajnali kettőig valamelyik kertben. Fogtuk magunkat, hazajöttünk, előbb. Nagyon megviselt ez az út, úgy hogy minden együttérzése a tiéd a jó kis meleg miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na akkor neked is eleged lehetett. Itt szinte tanyasi körülmények vannak, alig van néhány viskó az utcában, mégis állandóan van valami zaj. Napközben a szokásos flexelés, kopácsolás és fűnyírás, este meg tábortűz melletti vihogás és zene üvöltetés. Az viszont érdekes, hogy a sok hőhullámban csak két este volt, amikor nehezen tudtam elaludni és csak egyszer kellett a vizes abrosz. Most meg becsuktam az ablakokat és elővettem a plédet éjszakára. Semmi sem jó, mindig van valami nyűgöm.

      Törlés