2021. augusztus 23., hétfő

Mindent egyszerre

szeretnék csinálni, hogy haladjak, de ez sajna nem megy. Az elmúlt 2 hónapban 6 hőhullám volt, megviselt és nem is csináltam semmit, csak épp a legszükségesebbeket. Most persze mindennel le vagyok maradva. Lassan végére értem a sitthalom áttúrásának és osztályozásának. Nem tudom, honnan került ide, de olyasmik voltak benne, ami még a környéken sincs. Most már csak gereblyézés és apritékszórás és ez is kész.


Kiszedtem egy csomó tarackot is így megtisztítva egy kis területet, mert még van régi saláta, retek és hagyma magom, amiket ilyen tájban lehet elvetni, szóval ezt tettem. A következő a kerítés mentén lesz egy sáv, mert támasznak akarom használni. Ha ki lesz gyomlálva, bevetem mustárral és olajretekkel, ami egy kicsit táplálja ezt a sovány földet. Még az epres is rendezésre vár, mert már kész dzsumbuj.


Közben a szekrényfelújítással is szeretnék haladni, mostanra már levakarásztam a kék festéket róla, úgyhogy felcipeltem a pincéből a kertbe és ott csiszoltam, mert ez iszonyú poros művelet. Két napig tartott, mire az alsó részt körbecsiszoltam. Még hátra van a polc és a fiókok. Ameddig bírtam, csiszoltam, utána pihenésképpen elvetettem a magokat, majd kijavítottam folyékony fával a szekrény hibáit és becipeltem a sufniba, mert lógott az eső lába. Azért biztos, ami biztos, az új veteményest belocsoltam, mert nem bízom nagy esőben.


Nem szoktam szinte sehová elmenni, de reggel át kellett szaladnom a szeméttel a másik utcába, mert a kukás kocsi vagy bejön vagy nem. Ma kivételesen bejött, de már mindegy volt. Mire hazajöttem, egy autó állt az udvaromban. Meghozta a szigetelő anyagot.


A tervek szerint szeptember elején elkezdődik a felújítás, vagyis a szigetelés, valamint az ajtó-ablak csere. Szívem szerint a tetőt is lecseréltettem volna, de amikor megláttam az árajánlatot 3 millióról, át kellett gondolnom a dolgot. Mivel faház, célszerű lett volna kőzetgyapot szigetelést feltenni, mert az tűzálló, de kiderült, hogy égen-földön nem lehet kapni, hiánycikk. Ekkor jött a terv, hogy grafitporos, hát az sincs, szóval marad a polisztirol. Az ablakok 120 cm szélesek, most kétfelé nyílnak, a kis tér miatt ez célszerű, de csak egyfelé nyílót lehet kapni. Meg kellett egyenként nézni, hogy merre nyíljon, mert nem mindegy, hogy a hűtőt nem tudom kinyitni, vagy ebéd közben fejelem le. Hát ez sem ment jól, mert nem volt a telepen jobbos, sőt egy nyomorult ajtót sem sikerült találni, olyan áruhiány van. Majd telefonálnak, ha lesz. Remélem, legalább a nagy szél nem fújja szét a szigetelő anyagot, különben reggel futkoshatok utána.

Ezen kívül nemigen történik semmi, augusztus 20-án a közeli csatorna parton volt nagy tűzijáték, a kutyások "örömére".



3 megjegyzés:

  1. Téged is megvisel ezek szerint a hőség, azt hittem, hogy csak az én betegségem nem bírja, mert nem bírja.Szerintem sokat haladtál, sok munkával. Érdekesen éltek és használták a telküket az elődeid.Mekkora az alapterületed, már a házé? Ez döbbenetes ajánlat.Már a tetőre. Ha így járunk, mi lesz velünk? Nagyon elszaladtak az árak. Praktikerben nem akartál ajtót nézni, nincs a közelben. Most, hogy írod jut eszembe mérséklődtek az ilyen ajtó és ablakcsere hirdetések. Akkor ezért.Kb. két-három éve, amikor a lakásomon cseréltek ablakokat, már akkor is az átfutás két hónap volt, meg a csúszás, meg a rossza ajtó , amit küldtek. Sokan éltek itt állandóan a területen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a ház 32 nm, mivel zártkert, csak a 3% beépíthető. Itt a környéken sok ilyen ház van. A tetővel ráadásul az lenne a baj, hogy pala van rajta, ami veszélyes hulladék. Az elszállítása is drága és nehézkes lenne. Itt a környéken nincs barkácsáruház, Kunszentmiklós mellett van a falu. A kivitelező szerez be mindent. Az ablakokat meg a szigetelő anyagot Csepelről hozta, itt a környéken nincs sok minden. Ez egy zártkerti rész a falutól 2 km-re, van vagy 24 utcája, tehát akkora, mint egy kisebb falu, de sok telek üres, a mi utcánkban pl. 30 telek van, ebből 10-en van valami építmény. Nem sok állandó lakos van, a mi utcánkban pl. egy sem, a szomszéd utcában egy család él ott állandóan, a másikban meg a hátsó szomszédom. A telkek jó része elhanyagolt, nem gondozzák. A nyaraló tulajdonosok is ritkán járnak ki, a velem szemben lévőt pl. kétszer láttam ebben az évben. Szóval kicsit tanya jellege van. A meleg megviselt, egész nap aluszékony voltam, bedagadt a lábam, bár rájöttem, hogy miért és azóta vigyázok. A vizes abrosz és a hideg italozás sem tett jót. Többször rámjött egy heveny hasmenés. Ma meg elő kellett szedni a macinacit.

      Törlés
  2. Nem értem, akkor miért vesznek telket, ha nem élnek a lehetőségeivel. Azért szerencsés, hogy lakik mögötted valaki, vagy egyáltalán a közeledben. Nem jó egyedül. Hogy lehűlt az idő feltámadtam, szinte szó szerint. Ha leszigetelik a házat, az nyárra is hűvösebb lesz neked. Én zuhanyozni szoktam, meg nem dugtam ki az orrom kb. ötig. Engem szó szerint legyengít a meleg. Lényeg a lényeg, kíváncsian várom a végeredményt a felújítással. Nagy lépés lesz előre. S sokkal jobb lehetőségeid lesznek.

    VálaszTörlés