2013. április 6., szombat

Elegem van

ebből az időjárásból. Már a második hosszú hétvége múlt el putrijárat nélkül. Pedig húsvét előtt nagyon elszánt voltam, már minden cuccomat összepakoltam, aztán mégis itthon maradtam. Szakadó hóban meg esőben úgysem lehetett volna metszeni, permetezni meg főleg nem. Így aztán itthon pótcselekedtem ilyeneket:


Mivel tavaly szépen fejlődésnek indult a levendulabokrom, elkezdtem utánanézegetni, hogyan kell illatpárnát csinálni. A hogyan még csak egyszerűnek is tünt, a miből azonban komoly fejtörést okozott, mígnem hirtelen felindulásból bementem egy textiláruházba és láss csodát:


Persze ilyen egyszerűen nem lehet megúszni a dolgot, mert anyagot ugyan kaptam, de hozzá illő szalagot nem. Most rövidáru szaküzlet után kajtatok a neten először itt a környéken, hátha... Ja, meg öntapadó tépőzárat sem kaptam. Függönyre meg épp nem volt szükségem.

Talán a jövő héttől már nem lesz jelentős eső, de akkor is úgy számítom, hogy április vége előtt biztosan nem lehet szántani. Nem baj, majd szeptemberben lesz újkrumpli. Meg egyébként is a palántáim is satnyák. Egy csomó meg ki se kelt. 


Paradicsom, zeller és fűszerpaprika. Csak a feliratozásból tudom, ráismerni nemigen lehet.


Ezek Cherola paradicsompalánták, a picike pedig karfiol. Hogy ebből lesz-e termés? Nem tudom, kétlem.

A zsigereimben érzem, hogy ez az év termésileg feledhető lesz.


10 megjegyzés:

  1. Szabadságon voltunk a héten kerítéseket csinálni, csütörtök, s ma volt a használható nap, s tegnapból valamennyi.Fel a fejjel! (Mondom magamnak is!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, de akkor is utálom ezt a tehetetlenséget. Május elsejéhez kapcsolódva én is szeretnék szabira menni, csak azt nem tudom, mit fogok csinálni, ha ilyen idő lesz.

      Törlés
  2. Tényleg elkeserítő amit az időjárás művel velünk. Nagy tanulságnak tűnik számomra, a novemberben földbe tett zöldhagymának való, a saláta, spenót, petrezselyem kikeltek, igaz fel-fele arányban a maghoz képest. Az idén nagyon korán, kísérletképpen elvetett borsóm, retekfélék, fokhagyma gyönyörűen sorít, virít. Ha végre kisütne a napocska, gyönyörűen megindulnának a fejlődésben. Nem gondoltam volna. :)
    Jah, a palánták, a paradicsomot már pikíroztam, viszont a korai kelkáposztát, fehér karalábét már ki kellene rakni a földbe, olyan nagyok, de ebbe a sártengerbe nem lehet.
    A krumplit is már tényleg el kellett volna ültetni. Félek, állati nagy drágaság lesz idén. Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel nálam szántás lesz valamikor - ha lesz - így én nem vetettem tavaly ősszel semmit, csak kísérletképpen egy néhány gerezd fokhagymát. A napocskát meg leshetjük, erre a hétre sem jósoltak belőle semmit. Csak nagy szélfúvást. Persze az is jó, mert szárítja a földet. Most megint készülődök a jövő hét végén, hátha... Addigra meg odaér az árvíz, oszt jól elterelnek Ipolyszögnél.

      Törlés
  3. Meg lehetne tudni a levendulás textil lelőhelyét? ;-)
    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, a Bétex Lehel út elején lévő áruházában vettem. Most átkozódom, miért nem vettem többet, még terítőnek is jó lenne. 1.100 métere.

      Törlés
  4. Ma hétágra süt felénk a nap, remény van! :)) Eszter

    VálaszTörlés
  5. Most mondanám,hogy örülök annak, hogy az én palántám nagyobbak de az bunkóság lenne. A kalácsod nagyon szépen néz ki viszont. Nézd ezt az oldalát a dolognak és örülj neki. Csak jobb lesz tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, örömömben már az összes kalácsot felfaltam.:-) Tavaly előtt olyan satnyák voltak a káposzta palántáim, megmérgesedtem és kiültettem őket május elején. Meg kellett támogatnom 1-1 röggel, különben eldőltek volna. Aztán jól rájuk ment a fagy. Soha annyi és akkora káposztám még nem volt.... Tehát reménykedem, hogy majd kinövik magukat.

      Törlés