2013. április 17., szerda

Megvolt az idei első

putritúra. Ottani helytartóim nagyon rendesek voltak, mert begyújtottak, úgyhogy 14 fok volt a lakásban, nem 2. Öt és fél hónap telt el az utolsó látogatásom óta, egy örökkévalóság. Ez is a nyomorult hó miatt. Most aztán rendesen le vagyok mindennel maradva. A kert egy merő gyom, viszont az ősszel próbaképpen eldugdosott fokhagyma kikelt és már 10 centis zöldje van.

Sajnos a hétvége elég rövid volt és nagyon sok mindent kellett volna csinálnom. Először is megmetszettem a fákat és a lemosó permetezést is megejtettem, mert főként ezért mentem. Elültettem mind a 60 kardvirág gumót, ezek megszaporodtak, mert tavaly csak ötvenet vettem. Aztán a többi fennmaradó időben gyomláltam. Időm még lett volna, de vasárnap délre annyira kikészültem, hogy abba kellett hagynom. Hiába, elszoktam a munkától.

Végre-valahára találtam elfogadható áron kályha alá való lemezt, hogy ne a lakkozott padlóra kotorjam ki a parazsat. Úgy gondoltam, egyedül is alá tudom csúsztatni, ami sikerült is, csak az az alávaló kályhacső kicsúszott a falból és a fejemre esett. Elegendő mennyiségű korom és szutyok volt benne, hogy a környékét beterítse, így aztán a szobában is tisztaság van, mert ki kellett takarítanom.

"Berendeztem" a fürdőszobát is, most kapta meg a karácsonyi ajándékot:


A kis asztalka is kapott új terítőt a Jézuskától:


Hát persze, a Putrinak mindent:-)

9 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy végre kijutottál Nógrádba:))
    Na jól megjártál a kályhacsővel, sajnálom ! Nagyon finom az a kis szekrényke és látom szintén ikeás fonottfotel. Elmesélem: annak idején még Pesthez közeli kisvárosban éltem: hétvégenként az őrsvezéres ikeába jártam kikapcsolódni, meg minden alkalommal egy-egy ilyen fotelt hazahozni, de persze vonaton! Képzelheted, végig a metrón a déli puig és alig akart a vonatajtón beférni.Őrült egy csaj voltam ( s vagyok ) de a mai napig imádom őket. Itt a vidéki házba nagyon passzolnak ám!
    Hát a kertet még behozhatod, ha tartós lesz a jó idő ! Én is szinte egész nap ott (görnyedek) hajolgatok, ültetgetek ezerrel:) Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fotel múltja homályba vész, Anyukám selejtezte ki, de ő sosem vásárolt az Ikeában. Mind1, putriba jó. A május 1-jei hétre én is szabit veszek ki és megyek vetni, ha mást nem, hát bukfencet. Ha felszántották azért, ha nem szántották fel, akkor meg azért. Ha ezt a földet felszántják, biztosan nem tudom megmunkálni. Mindig mondom, ezt a talajt csak őszi szántással lehet művelni, de ki figyel oda? Pedig van rotakapám is, de azokkal a hatalmas, megszáradt rögökkel nem tud mit kezdeni.

      Törlés
  2. Nálunk meg a háznak.... akkor VÉGRE jól kidolgoztad magad!

    VálaszTörlés
  3. Végre.. másnap alig bírtam mozogni. Nem is tudom, a jövő héten mi lesz. Még kerítést is akarok festeni, a tavaszi nagytakarításról már nem is beszélve. Mindig nagyobb a szemem mint a szám:-) Pedig még egy ágdarálót is rendeltem, mert új stratégiát akarok kipróbálni a gyomok ellen:-)

    VálaszTörlés
  4. Mesélj erről a stratégiáról, hadd tanuljak. Én úgy kidőltem a kezem máig nem tudom használni, ennyit érek, de fel akkor sem adom! Nálunk az a bibi, hogy nem lehet szántani, a megközelítés és a fák miatt. A szomszédban sem, itt feltörünk mindent, ez van, sajnos.

    VálaszTörlés
  5. Ezt szeretném kipróbálni:
    http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=487239&
    Igaz, ez csak palántáknál működik, de kipróbálom, hátha... Egyébként is át kell térnem a talajtakarásra és takarónövények vetésére, mert a szántásnak befellegzett. Ahol eddig bement a traktor, ott már nem lehet. Marad igaz barátom, Robi. A talajtakaró alatt nem szárad ki a föld, hanem művelhető marad. A legnagyobb kihívás a megfelelő mennyiségű mulcs előállítása lesz.

    VálaszTörlés
  6. Ezt már én is olvastam, gondolkodtam is rajta.

    VálaszTörlés
  7. Itt vagyok, rossz pénz nem vész el:-) Tudom, hogy adós vagyok a munka ünnepi beszámolóval, már betöltöttem a rengeteg képet, nemsokára írásra is vetemedek.

    VálaszTörlés