2013. május 8., szerda

Rosszul kezdődött

a putriszezon. Még le sem értem a 10 napos robotra, már telefonáltak, hogy baj van.... Nna, gondoltam, betörtek. De nem, csak a harmadik szomszédban beszakadt a pöcegödör. S hogy ez hogyan érint engem? Hát érzékenyen. Merthogy ott szokott bejönni a traktor. Tehát szántás törölve. De mivel ottani helytartóim rettegnek tőlem, gyorsan kerítettek egy Robit és felrotálták az egész kertet. Ez most elég is volt, mert a talaj a sok hó és fagy után kellően puha volt. S hogy jövőre mi lesz? Hát nem tudom. Mindenesetre elkezdtem  elvetni  - a sulykot. A végén valahogy így nézett ki a kert:



Persze ez nem volt ilyen sima. Azzal kezdődött, hogy az előre megtervezett, kiszámolt, összeírt- és vásárolt magok ültetésénél kiderült: nincs sem sárgarépa, sem karalábé, sem elegendő kifejtőbab. Tehát irány a gazdabolt. Hazaérve jutott eszembe, hogy kellett volna uborkaháló is. Akinek nincs esze, legyen notesze... nekem egyik sem volt.

Aztán nézegettem a palántákat, hát elég satnyák, semmire sem mentek a balkonládákban, ezért kalandos döntést hoztam: a felét kiültettem, a fele visszaautózott velem. Csak megjegyzem, hogy most tanulnak úszni, mert hétfőn akkora zuhé volt, hogy megteltek a ládák vízzel.


A kiültetettek már a múlt pénteken úsztak, mert Putrifalván akkor volt jó nagy zivatar.

Elkészítettem egy kísérleti takargatós ágyást, kartonlapra ráraktam a napokig napon aszalt gyomokat. Ezek szolgálnak majd takaróként. Ide kerülnek az úszni tudó paradicsomok:


A végében a lugasparadicsom támaszai láthatók.

Azért voltak örömteli dolgok is, pl. a gyümölcsfák szépen virágoztak és egyelőre betegség nyomait sem fedeztem fel:


Ez itt a kis nyomoronc őszibarackom.

Úgy tűnik, eprem is lesz, hacsak le nem rohasztja a sok eső:



Ja, és a házban 15 fok volt, amikor odaérkeztem. De úgy döntöttem, vége a fűtési szezonnak, így már nem gyújtottam be, hanem feldíszítettem a kályhát (hát nemigen érte el a hőmérséklet a 20 fokot, kint pedig hőség volt). Vicces volt, hogy kint az udvaron rövidnadrágban, pólóban voltam, bent pedig melegítő-zokni-pulóver. Hát ilyen a putriélet.


Végül nagytakarítást is csaptam és néhány ablakot is lefestettem. Lekaszaboltam a sövényt is. A kerítésfestést azonban elnapoltam, és milyen jól tettem. Nem lett volna rá időm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése