2013. június 22., szombat

28 fok árnyékban..

ez dalcímnek jó, de itt a lesötétített, zörgő mobilklímával hűtött szobában átélve kezd túl sok lenni. Melegem van, elegem van, nem mentem a putriba, itthon irigykedek Minyonra. Még akkor is, ha gazos a kertje. Az enyém is az. Ennyire még nem volt gazos az elmúlt 6 évben egyszer sem. De hát mindig az jön, ami még nem volt. Nagyrészt kikapáltam, de néhol már a kapa is csak peng a betonkemény földön.

A múlt héten szedtem egy maréknyi levendulát, mert szeretnék levendulapárnát csinálni ajándékba, csak nem tudom eldönteni, hogy a szárát is beledaráljam vagy csak a virágot? Egyébként a szár talán még illatosabb, mint a virág. Most így szétválasztva tűnődöm a megoldáson.


Mivel annyi eprem volt, hogy nem tudtam vele mit csinálni, egy 8 literes tálnyit felszeleteltem és megaszaltam. A látvány talán kissé gusztustalan, de az illata.... és az íze is nagyon finom, koncentrált.

Gyorsan végeztem egy kis számvetést: kb. 120 befőttes üveget gyűjtöttem össze, tanulva a tavalyi krónikus hiányból, ebből 25-öt már felhasználtam csak az eperhez. És még a jövő héten lesz eper, mert most leszedettem a helytartómmal, aki azt mondta, van még rajta bőven. Indul a málnaszezon is, az 1-1 bokor ribizli és főleg a szeder is kitesz magáért. Úgyhogy lehet jobb lenne már most újabb gyűjtést szervezni, mert aztán nem lesz mibe eltenni a terményt.

A helye különben már megvan, mert a múlt héten levittem egy az irodában kiérdemesült állványt, úgyhogy lesz hová pakolni.

Ami a kertet illeti, hát sok mindent nem tapasztaltam még, amivel az idén szembe kerültem. Pl. a paprikák 2 hónapja 10 cm-es méretben vegetálnak. Se ki nem pusztulnak, se nem nőnek. A paradicsomok viszont szépen kiheverték az időjárás és a krumplibogarak támadását. A felfúvódott hónapos retkek nagyon finomak lettek, a jégcsapretek pedig inkább tüzelőanyagnak alkalmas. A saláta 3 leveles állapotban sínylődik, gondolom a jövő hétre meg már felmagosodik, úgyhogy az idén nem kell hozzá tojásos nokedlit csinálni. A cukkinim gyönyörű, az uborka 4. vetése sem kelt ki. A sárgadinnye virágzik, de hogy az a kis vakarcs 15 cm-es növény hogy fogja felnevelni, azt még nem tudom. Nesze neked F1 hibrid. A zöldborsó hatalmas bokrot növesztett, majd jó lesz zöldtrágyának, a bab pedig úgy néz ki, mintha már beszántottam volna. A többi átlagos. Az azonban már biztos, hogy az idén a tavalyi zöldbabot és sütőtököt fogom eszegetni - üvegből. Ezt a szégyent.

7 megjegyzés:

  1. Ebben leglább egy húron pendülünk: nekem sem volt ilyen gazos a kertem még soha. Levendula-ügyben nem tudok segíteni, mert most már egyszer bevallom nyilvánosan: azóta nem nagyon kedvelem a levendulát, mióta egyszer azt használtam a ruhásszekrényben molyűzőnek és a levendulás zacskó lett a molyfészek. Az aszalt eper viszont szerintem pazarul néz ki és nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hohó, jó hogy mondod, máris nézem a tavalyit, ami a szekrény aljában van. Tegnap találkoztam egy molylepkével.
      Az eper különben nagyon érdekes, teljesen kemény és törékeny volt aszalás után, aztán még szárítottam a szabad levegőn és "megvonult", most olyan jó beleharapni. Csinálom is gyakran:-)

      Törlés
  2. Levendulaügyben: jó a virág is, a szár is és vegyítve is. A paprikám nekem sem túl híres, most kezd virágozni a szabadföldi. Viszont az átteleltetett cserepes csiliken, annyi termés van, hogy azon gondolkodom, ki fogja megenni. :) A paradicsomok viszont "megvadultak", hihetetlen mennyiségű virág és termés van rajtuk. Lehet, a "csodaszernek" köszönhetően?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is így gondoltam. Van egy "gyári" levendulapárnám is, amit kaptam valakitől, kibontottam (ez inkább zsákocska mint párna) és belül teljesen por alakban volt a töltelék. Abból nem lehetett megállapítani, hogy mi az, az illata sem olyan, mint az enyém.
      Ha jól visszagondolok, paprikám tavaly sem volt csak néhány apró. A töltött paprikához akkor is vennem kellett. Ez az idén is így lesz valószinűleg.

      Törlés
  3. Az én terméseimre az mondható: van!Mennyiség? azt már ne várjunk. Kiültettem a padlizsán palántáit, voltak ott hetekig, elvoltak, el nem pusztultak, neki sem indultak, nem is értettem. No, borsó az lett, jut eszembe, eper picike, lehet tavaly őszi ültetés, amiatt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A padlizsánok nálam is két hónappal ezelőtti méretben kornyadoznak. Már beletörődtem, hogy piacon veszem a padlizsánkrém alapját. Az eper a harmadik évben terem a legerőteljesebben, legalábbis nálam. Ennek nyögöm most a következményeit. A picike különben nem volna baj, mert az a legzamatosabb. Nekem ún. ananászeprem van, ami nem nőne nagyra, ha nem lenne ez a sok eső. Így szép nagy és íztelen.

      Törlés
  4. szintén tavaly, anyuval úgy gondoltuk, h elég üvegünk van, minek több, pár helyről vissza is utasítottuk, aztán nyáron meg nem győztünk kunyerálni. Most már mindenkitől elfogadom, van egy tárolónk, csak üveges-papírosnak hívom. :)

    VálaszTörlés