2013. június 2., vasárnap

No eper today...

Nem mentem putriba epret szedni. Hideg van, esik, ott is hideg van, esik, sáros minden, pfúj. Megkértem ottani helytartómat, pillantson az epresre. Azt mondta, még 30 szemet sem tudnék leszedni. A múlt héten egyik reggel 5 fok volt. Így hát itthon maradtam. Majd a jövő hét végén kidühöngöm magam a károkon. Pedig már jó sok receptet, cukrot és xilitet begyűjtöttem az epertartósításhoz. Valószinüleg bodzaszörp sem lesz, mert addigra elvirágzik. Vettem a piacon néhány tartalék palántát, hátha.... Azok most itt vacognak a balkonládában:


A piacon vettem egy kis epret is, amíg a sajáthoz hozzá jutok. Direkt termelőtől vettem, ahol a ládában 1 sor volt és óvatosan szedegették, nem állt a láda alján a leve. Otthon kiválogattam azt a néhány törődöttet, ami mégsem úszta meg a szállítást és félre tettem. Szobahőmérsékleten délutánra egy része bebarnult, sőt penész is megjelent egyik-másikon. Így el tudom képzelni, mi fog várni rám eperszüret címén. Komposztszaporítás.

De hogy ne csak kárpálódással teljen az idő, temérdek bakelit lemezemet rendezgettem. Hogy ezekkel is mi lesz, legalább 10 éve egyet sem hallgattam meg. Most hogy átnéztem, egész nap fiatal korom egyik kedvencét dúdolgattam: No milk today... a Herman's Hermits-től. Csoda hogy ilyen címe lett a blog-bejegyzésnek?

2 megjegyzés:

  1. Mi kaptunk hétvégén egy láda gyönyörű kisfalusi epret. Egy napig gyönyörű, aztán barnul, penészedi, ahogy írtad. És nem igazán édes, nem kapott meleget.

    VálaszTörlés
  2. Ettől tartok én is. Anyukám epre gyönyörű, zamatos, de ő homokon termeli, ott nincs olyan, hogy sok eső. Mindent elnyel. Nógrádban azonban a kötött talajon nem tudom mi lesz. Még jó, hogy 3 hete alámulcsoztam. Viszem is a nagy fazekat, cukrot, egyebet és azonnal fel is dolgozom, ahogy leszedtem. Talán így meg lehet valamennyit menteni.

    VálaszTörlés