2013. június 11., kedd

Felemás érzésekkel

tekintek vissza legutóbbi putritúrámra. A kert állapota bizonyos szempontból rosszabb volt, mint vártam, másrészt meg nem. A gyom teljesen ellepte, amit a sár miatt kikapálni nem tudtam, a kihúzgáláshoz meg még kicsik. Egyes növények túltették magukat az elmúlt hetek katasztrofális időjárásán, mások belerokkantak. A paradicsomok, karfiol, hagyma, krumpli, cukkini és a gyümölcsfák jól vannak, paprika, padlizsán és dinnye nemigen lesz, a sütőtök ki sem kelt, az uborka pedig még mindig 2 szikleveles. 

Az eper szedését megkezdtem, nagyjából ilyen lesz az arány:


Külsőre elég szép, íze viszont nemigen van. Ezért aztán majdnem az összeset befőztem dzsemnek, valamennyi ment a mélyhűtőbe, majd a később érőkkel összekeverem és még teljesen teleraktam az aszalógépet is.


Ennyi volt csütörtökön este az első szedés, vasárnap még 2 tállal tudtam leszedni. A háttérben a bodzaszörp alapanyagai láthatók. Kicsit féltem a bodzaszörptől, mert még sosem csináltam és a virágok is már kezdtek hullani. A végeredmény azonban nagyon finom lett, a cukor egy részét megpörköltem, így szép sötét szine lett.

A hétvége eredménye:


Kiszedtem az összes hónapos retket, ezek is jól meghíztak, de ízre jók, nem túl erősek. A jégcsap retkeket még hagytam, majd a jövő héten felszedem:


Elhatároztam azonban, hogy semmin nem fogok bosszankodni. Az időjárás ilyen, a jövőben még szélsőségesebbre is lehet számítani, ez ellen úgysem tudok semmit tenni. A növények egy része jó termést fog adni, a többi meg nem. Ez így lesz minden évben és kész.

Szombaton kora délután hatalmas eső esett, a kert végét elöntötte a patak, igaz ott nem is volt semmi, csak a komposzt és a homoktövis bokrok, azoknak meg már úgyis mindegy. Szóval sár volt és a gyomok is megúszták egyelőre. Majd a jövő héten, vagy ha nem, hát máskor. Azért a polgármesternek küldtem megint egy levelet, nehogymár neki jobb legyen...

3 megjegyzés:

  1. Jót nevettem az utolsó mondatodon, akkor olvashat a polgármester!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha ez így megy tovább, állandó levelezőpartnere leszek... s arra az esetre, ha nem tudna olvasni, képeket is küldtem, nézegesse azokat. Majdcsak rámun és kiküldi a közmunkásokat, vannak elegen.

      Törlés
  2. De mit írtál neki? Hogy ne küldjön több esőt? :D

    VálaszTörlés