2013. augusztus 26., hétfő

Egyre nehezebb

visszatérni a munkába, inkább még maradtam volna a putriban. Mikor lesz már, hogy nem kell otthagyni? Pedig már úgy néz ki a kezem, mint egy háborús veteráné: tele horzsolásokkal, sebekkel és a paradicsom kacsolástól el is feketedett. Igazi parasztasszony-kéz.

Annyi mindent csináltam a 3 hét szabadság alatt, hogy nem is fog egy bejegyzésbe beleférni. A termés nagyját leszüreteltem és befőztem, megaszaltam:


















Nos talán ez az utolsó inkább csak viccessége miatt van itt. A látványtól eltekintve finom. Első próbálkozás volt, hogy nem bolti vetőmagból, hanem a tavalyi apró krumplikat elültetve nevelteltem a termést. Hasonló eredményt értem el, mint a vetőmaggal. Pedig a régi öregek azt tartják, hogy a szedett mag ugyanabban a földben nem teljesít jól. Talán a paradicsom egy részénél ez igaz volt, de a krumpli szépen termett.

Arra viszont pontosan emlékszem, hogy tavaly augusztus 20-án ért véget a szabadságom és már az összes szilva és őszibarack be volt takarítva. Most a szilvának kb. a fele jött le, de annak egy része is éretlen volt. Tepsis szilva lett belőle. Az őszibarackból még egyetlen érett szemet sem találtam. 1-2 db lepottyant, de mind zöld még.



Tehát hét végén megint putrijárat, őszibarack, szilva és paradicsom lesz a programon. 

4 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy! Az idei évet nem lehet a tavalyival összehasonlítani. 1 hónapot késett a tavasz, és ez meg is látszik. Télen az élelmiszerárak viszont az egekben lesznek, ez már most látszik. De aki nem sajnálja a kezét... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ami azt illeti, sajnálom a kezem, mert szörnyű állapotban van:-) De azért elégedetten rendezgetem a spájzpolcon a betakarított termést.

      Törlés
  2. Nekem is egyre nehezebb, mindig nehezebb....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bele sem merek gondolni, mi lesz, ha mégis megváltoztatják ezt a törvényt. Már annyira beleéltem magam a nyugdíjas évekbe, annyi tervem van......

      Törlés