2013. augusztus 28., szerda

Becsatornázva

Végre eljutottunk odáig, hogy ezt a problémát is megoldottuk. Persze én csak az ostort pattogtattam, a munka dandárját a fiúk végezték. A probléma ez volt:




A csatorna alatt lévő hordó kicsi, de ha nagyobb lett volna, az sem lett volna elég. A víz túlfolyt és alámosta a házat. Ezt orvosolandó tettem alá egy kivezető csatornát, de akkor meg a víz a lejtős telken lemosta a földet. Utána keresztbe fordítottam a csatornát a lépcsőn és belevezettem a vizet az árokba. Ez már a ház szempontjából jobb volt, viszont én hasra estem benne, amikor a kertbe rongyoltam.

A megoldás ez lett:


A lépcső szélén úgyis volt egy vascső bebetonozva, korábban arra tették rá a kerti kaput, most azt megtoldották és ez tartja a csatornát, mivel a lépcsőt át kellett valahogy hidalni.


Eredetileg csak ejtőcsatornát akartam, bele a lyukba, de akkor nagyon instabil lett volna a levegőben lógó csatorna. Végül ez a megoldás született:



Ez is csak ideiglenes megoldás lesz, mert a támfal előtti járdára (ami egyébként a kerti pottyantóshoz vezetett) szeretnék később esővíztartályokat. Akkor majd csak el kell fordítani a most a lyukba vezetett részt és mehet a vízgyűjtés.

2 megjegyzés:

  1. Ilyen útra belógó csatornán, de összetörtem magam az elmúlt télen. Jó lett ez így!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujj, az nem jó:-( Ezért is csináltattam meg, mert azt veszem észre, ahogy korosodom, egyre instabilabb vagyok. Látom, mi van előttem, mégis botladozom.

      Törlés