2013. szeptember 11., szerda

Paradicsom-ügyek

Már megint túlzásba estem, már ami a paradicsomtermesztést illeti. Az idén olyan silányak lettek a saját palántáim, hogy a piacon is vettem, sőt, megpróbáltam helyrevetéssel is, aminek ez lett az eredménye:


Aztán persze a sajátok is magukhoz tértek és elkezdték ontani a termést.


.


Az idén úgy határoztam, nem csinálok paradicsomlevet, mert a tavalyiból is sok maradt még, na de akkor mi legyen? Hát tepsibe pakoltam egy részét, olivaolajjal lelocsoltam és sült paradicsomként végezték.



A többit pedig nyersen üvegbe tettem és paradicsomlével leöntöttem, majd kidunsztoltam.


Meglátjuk, mi lesz belőle. 



De hogy ebből a sok zöld paradicsomból mi lesz, azt még nem tudom. Lehet, hogy az új komposztálóban végzik? Ki tudja... de az már egy másik történet.


12 megjegyzés:

  1. Savanyúságot nem teszel el belőle? Én idén alig, mert a java koktélszerű, ha méretben nem is, de abban igen, hogy megkeseredik a savanyúságban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Termett 1, azaz egy fej káposztám és néhány szem uborkám. Ebből csináltam vegyes csalamádét és hogy több legyen, szedtem bele jónéhány fej zöld paradicsomot. De úgy önmagában nem szeretem. Ameddig beérik, megeszem vagy megsütöm, a java zöldből pedig még csinálok lekvárt, mert az tavaly is jól fogyott a vajas kenyérre. A többi valószinűleg az időjárás miatt rohadásnak indul. A múlt héten egyik reggel 1 fok volt Putrifalván. Hiába van napközben meleg, nem fog beérni a még zöld pari.

      Törlés
  2. Én is töröm a fejem, mihez kezdjek, a kb. 20 kg-nyi zöldparadicsommal, ami már nem fog elpirulni. Zöldparadicsomlekvárban gondolkodom én is. A csilijeim is bőséges terméssel örvendeztettek meg. Egy részét szárítottam, habaneró por lesz belőlük, más részükből olyan lekvárt főztem, hogy 7nyelven beszél. :)))
    Jó kis fagyzugos részén lehetsz Nógrádnak! Tegnap reggel nálunk 16 fok volt.
    Látom kipróbálod az egészben eltett pari receptet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nógrádban sok helyen van ez, mert a falvak többsége völgykatlanban van. Igen, tettem el egész parit, kíváncsi leszek, mennyire marad meg. Elvileg tettem rá na-benzoátot és még dunsztoltam is, sok reményt azonban mégsem fűzök hozzá.

      Törlés
    2. Nekem úgy tűnt a leírásból, hogy kipróbált receptet írtak le. Mivel én nem próbáltam, majd a te tapasztalatod lesz a mérvadó. :)

      Törlés
  3. Kiegészítés:
    http://www.gasztrokaland.hu/cikk/show/1352

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, ebben is van egy nyers pari tartósítás. Kipróbálnám, de a receptet átolvasva látom, ezt sem csinálták még meg, csak leírták. 1 kg paradicsom legalább 2 l-es üvegbe fog beleférni és ahhoz 3 dl ecet vajmi kevés. A múltkor koktélparit tettem el 7,2 dl-es üvegbe, a koktélpari jobban kihasználja a helyet a mérete miatt. Ebbe a kis üvegbe is belement 3 dl folyadék. Vagy kimaradt a receptből valami, pl. víz. 3 dl ecethez 1 teljes csomag tartósító pedig brutális mennyiség. Szóval....

      Törlés
    2. Sajnos, sokszor előfordul, hogy olyan leírásokat tesznek fel, amit soha nem próbáltak ki, elírtak, stb. Aztán meg pislog az ember lánya, mint miskolci kocsonyában a béka. :)

      Törlés
  4. A zöld parikat én szoktam még szellősen tálcára az ablakba tenni, még beérnek a konyhában is, igaz, az ízük akkor már inkább a boltiéhaz hasonlít csak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is leszedtem zölden és itt ülnek az ablakban. Valamennyi még beérik anélkül, hogy megrohadna. Majd a néhány szem paprikához hozzácsapom és lesz vagy 2 adag lecsó belőle.

      Törlés
  5. Elkészítettem a zöldparilekvárt.. hááát... nem rossz, de nem vagyok hasraesve az ízétől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát persze, egy íztelen, jellegtelen alapanyagtól nem is lehet sokat várni, de én megkedveltem, mert vajas kenyérre viszont nagyon jó. Nekem is lett 5 kicsi és 2 nagy üveggel.

      Törlés