2014. augusztus 7., csütörtök

Dagonyázok

úgy is mondhatnám, a tapasztalatlanság ára. Amikor megvettem a putrit, nagy lelkesedéssel próbáltam különféle gyógynövényeket meghonosítani, először magról (nem tudván, hogy jó részük fényre csírázik). Mivel ez nem sikerült, vettem palántát, pl. citromfüvet és mentát. Még akkor sem esett le a tantusz, amikor a kis csenevész palántából fél év alatt tekintélyes bokor lett. Nagy boldogan szedtem szét, és ültettem el a kert más részeiben is. Most pedig, amikor már megpróbálják uralmuk alá hajtani a kertet (a málnával vetélkedve), kénytelen voltam drasztikus megoldáshoz folyamodni. Ez az egyetlen előnye annak, hogy napok óta esik az eső és kimenni a kertbe annyit tesz, iszapkezelést veszek. Szóval ma délelőtt nagy lélegzetet vettem és ásóvillát ragadtam. A ház mögötti részen teljesen kiástam az összes terpeszkedő bozótot. Kisebb lakomára való házas csigát is sikerült begyűjtenem, de nem én lakomázom, hanem a patakban lakó békák. Az akció sáros végeredménye itt látható:


Mire ezzel végeztem, elkezdett szakadni az eső és délutánig abba se hagyta. Ma egész nap ilyen idő volt:



reggel ködös, délután sáros.


De így legalább befejeztem a leszedett uborka berakását, a cukkini és padlizsán feldolgozását és a hagymák megtisztítását. Ennyi lett a termés:



A krumplit egyelőre nem sikerült kimenteni a sártengerből, kell legalább két száraz nap, hogy kiáshassam. A vöröshagymát is napokig szárítgattam, mire a sarat le tudtam róla robbantani.

A gyomok eltakarítása után nagy felfedezést tettem. Nem minden paprikapalánta pusztult ki:


A paradicsommal kapcsolatos előzetes terveim elúszni látszanak, mert gyakorlatilag hetek óta szinte vízben állnak. Sajnos még alig érnek, viszont már repedeznek.


Ez a Lugas F1 és sajnos a levelein is van valami nyavalya. Csak remélem, hogy legalább valamennyi beérik. Ma megkóstoltam egyet, vízízű.

A San Marzano sem áll jobban, annak sincs se íze, se bűze. 1 érett szemet találtam eddig.


Ők pedig útra készen a falu másik végébe, ott lelnek új otthonra.


2 megjegyzés:

  1. Úgy látszik ezek a selejtezés napjai, én a málnával tettem ezt. nekem is vannak gyógynövényeim, vannak, de nem dúsak. Trágyázni kellene őket? Vagy még pár éve, mikor letettem őket? Akkor sokhoz nem értettem, az is igaz. A házad csodaszép!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nálam minden gyógynövény: menta, citromfű, zsálya, homoktövis rohamosan terjed. Nem kaptak ezek semmit, belenyomtam az agyagos talajba és kész. Ráadásul egy részük az árok partján van, ami sittes és homokos, rossz minőségű talaj. Ott is burjánzanak, pedig évente legalább háromszor visszavágom tövig a bokrokat. A héten a málna is sorra kerül, mert már a kert közepén is jön fel, a szomszéd meg csúnyán néz, mert elnyomja a kukoricáját.

    VálaszTörlés