2014. augusztus 22., péntek

Mentem a menthetőt

Sajnos ez az időjárás majdnem mindent tönkretett, csak a gyomok virulnak, na és a földieper, tele van virággal, ha ez így megy tovább, még egyszer neki kell állnom eperlekvárt gyártani.

A paradicsomok azonban most kezdenek tönkremenni. Eddig egyszer tudtam egy nagyobb mennyiséget leszedni, értsd lett belőle 5 üveg paradicsomlé és egy kis üveg sült paradicsom. Most elkezdett barnulni a száruk és a levelek száradásnak indultak. A szomszéd paradicsomját tekintve 4-5 napon belül a paradicsomokat is megfertőzi és az egésznek kampeca lesz. Mivel épp szakértő családtag vendégeskedett nálam, abban maradtunk, hogy leszedem az összes érett és félig érett paradicsomot és a maradékot lenyomom Amistarral, Évi 7 nap, hátha segít annyit, hogy be tudja érlelni a rengeteg zöld paradicsomot.





Ennyi lett, plusz még az egyik ablak teli a néhány napja egy eső előtt leszedettekkel.


A koktélok között sok repedt volt, az összesből paradicsomlé lett, összesen 10 liter. Az érett nagyobb parikat meghámoztam, leöntöttem a lével és kidunsztoltam. Remélem, megmaradnak, ez az első próba a tartósítószer nélküli eltevésre. A képen látható félérettek az ablakokban és a hokedlin ülnek és érnek.

Őt nem főztem meg, hanem majd bekebelezem:


Leszüreteltem az egyetlen fej káposztámat, mielőtt annak is valami baja esik, és az utolsó néhány szem uborkával vegyes savanyúság lesz belőle. 

Megvallattam az őszibarackot is, az éjjel egy csomó lehullott, néhányat még szedtem hozzá, de többsége éretlen és rohadt. Azért négy üveg őszi befőtt már ücsörög a takaróba bugyolálva.

Még két nap a szabiból, aztán újra itt kell hagyni a putrit, pedig nagyon jól elvoltam a problémák ellenére is. De már látom az alagút végét. Vagy az ott a vonat?

1 megjegyzés:

  1. A paradicsomvész engem is meglátogatott... kb. 5 liter levet tudtam eltenni. Ez egy ilyen év. :(

    VálaszTörlés