2014. október 29., szerda

Szezonvég

Hát ez is eljött. Az elmúlt hét a szezonzárás jegyében telt - főleg a kaporszakállú verbális inzultálásával a sok eső miatt, ami néhány szükséges munkát lehetetlenné tett. Amikor mentem lefelé, Szécsény alatt az Ipoly partja teljesen száraz volt, 1 hét múlva visszafelé a másfél méteres kerítésből alig látszott ki valami a vízből. Ennyi eső esett néhány nap alatt. Mivel számítottam a rossz időre, az első három napon igyekeztem a földtúrással járó munkákat elvégezni. Hát épp hogy sikerült.


Mindent felrotáltam, de sajnos a patak közeli területet csak egyszer sikerült, nem kétszer, mint a többit. Ez azért baj, mert ott tömörödött össze legjobban a föld és jó lett volna alaposan fellazítani. De hát a rotálás már nem vénasszonynak való extrém sport, így a végére már olyan fáradt voltam, hogy nem tudtam tartani a kapát.

Tarra vágtam a sövényt végre:


A rengeteg gallyat ledaráltam az ágdarálóval, de ez is két napig tartott, mert persze mire oda jutottam, napokig ázott. Egy része így is egészben került a fáskamrába, ahol most teltház van.


A végén persze nagytakarítást kellett rendeznem, mert minden csupa sár, vizes falevél és ágdarab volt:


A hét végén aztán jobbra fordult az idő és kiszórtam végre a mustármagot is, de annyira sáros volt a föld, hogy a gereblyével szinte meg sem tudtam mozdítani, nem tudom, így kikel-e valamennyi (esetleg a madarak belakmározzák).

Az eperre sajnos már nem jutott idő, így teljesen el van szabadulva. Még a támfalon is fürtökben lógott a sok új hajtás. Szerencsére a fokhagymát sikerült elvetni. Az idén nagyon szép és sok lett, remélem, jövőre is hasonló lesz.


Így aztán már annak sem volt jelentősége, hogy a jobb karomat alig bírom mozdítani, mert dobtam egy hátast sámlistól a lépcsőn. De ez csak egy bosszúság volt a sok közül. A padlásfeljáró még mindig nincs beépítve, csak az ígérgetés megy. Ennek megfelelően a tető rendbehozása is tolódik, többször is arra ébredtem, hogy a nyestek megint garázdálkodnak. Egyik reggel még szigetelésfoszlányokat is találtam a lépcsőn. Ha tisztában lettem volna korábban ezzel a problémával, akkor a tetőcsinálónak jobban a körmére néztem volna, vagy már máshol lakna. De a tapasztalatlanságnak igen nagy ára van, többek között ez is és még sok minden más is. Na de majd a következő putrim felújításánál tudom hasznosítani a tapasztaltakat.

Addig is téli szünet, érzékeny búcsút vettem a putritól, mert most néhány hónapig nem megyek feléje.

11 megjegyzés:

  1. Szia! Ha felteszel egy elemes kisrádiót a padlásra,és olyan csatornát válassz nekik amin folyamatos adás van. Azt mondják utálja a nyest és elköltözik. A másik az elektromos ultrahangos nyest riasztó, bár ez költségesebb. Egy biztos a végleges megoldás a tető száz százalékos lezárása,hogy ne jusson be sehol.

    VálaszTörlés
  2. Nos, a rádiót próbáltam, kb. 1 napig tartott, míg megszokták, s mindezt úgy, hogy közben ott voltam. Sajnos az a baj, hogy az ott élő tetőcsinálónak sincs fogalma a nyestről, vagy egyszerűen csak nemtörődöm, hanyag munkát végez. Az ultrahangos miatt engem irtanának ki a szomszédok, a közelben volt valakinek, 1 napig. Ki kellett kapcsolni, mert nem lehetett tőle éjszaka aludni. Csak a megelőzés a jó megoldás, de így utólag nehéz megoldani.

    VálaszTörlés
  3. Szép munkát végeztél! A fokhagymából én is szép termést "szüreteltem", bő 3 kg bőségesen ki fog tartani az újig.
    Ha lehet hinni az időjósoknak a jövő héten igazi meleg lesz... ha még van erőd és lelkesedésed, semmiképp se hagyd ki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, de már lezártam a házat, téliesítettem. Meg aztán a hátam és a vállam is szörnyű állapotban van. A halottak napjához kapcsolódó kötelezettségeimnek is most akarok eleget tenni, mert a múlt hét végén nem vitt rá a lélek, meg a lustaság. Úgyhogy most csak innen a távolból küldök üdvözletet a putrinak.

      Törlés
    2. Tudom, de már lezártam a házat, téliesítettem. Meg aztán a hátam és a vállam is szörnyű állapotban van. A halottak napjához kapcsolódó kötelezettségeimnek is most akarok eleget tenni, mert a múlt hét végén nem vitt rá a lélek, meg a lustaság. Úgyhogy most csak innen a távolból küldök üdvözletet a putrinak.

      Törlés
  4. Minden elismerésem, hogy ezeket egyedül végigcsináltad! De nagyon szörnyű lehet egészen tavaszig megválni a putritól!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tényleg nehéz volt, de ezzel jár a paraszti lét. És igen, szörnyű, hogy hónapokig nem látom imádott putrimat, de már vágom a centit, még másfél év és...... de nem akarom elkiabálni. (A blogmotor meg monnyon le, mert megint megette az első hozzászólásomat. Ezt meg majd kétszer felteszi, mint az előzőt.)

      Törlés
  5. Hahó Gazdasszony! Nem kezdtél még el mocorogni? Vetőmagokat válogatni? :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Putrinka Éva,

    ugye én most kezdtem el olvasni a blogod. Tegnap. Olyan ez mint a drog, nem tudok lejönni róla... Közben jegyzetelek. Hogy semmit ki ne felejtsek, ha arra kerül a sor.
    És mindent meg kell tanulnom olaszul is, mert a férjem nem beszél magyarul, tehát ha ott állok majd üvöltve a tetőmesterrel, nem kezdhetem el neki szótárral a kezemben magyarázni, hogy a nyestek miatt miatt kell mindent lezárni, és egyáltalán nem lesz "úgy jó"! :-) Nos nyest, nyest, olaszul: faina... Köszi, ezt is megtanultam :-) Üdv: Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kati! Üdv a klubban:-) Bizony, jobb a más kárán tanulni, mert hiába volt némi tapasztalatom és az itteni mesterek is Hollókőn edződtek, láthatod, elég sok probléma volt és van. S ahogy múlik az idő, mindig jön újabb, amit ha tudtam volna, másként csináltam volna. Szóval hajrá:-)

      Törlés