2016. június 1., szerda

Tetűben úszva

találtam néhány fát, amin eléggé meglepődtem. Ilyen szörnyű állapotban még akkor sem voltak a fák, amikor nem permetezte senki őket. Különösen az egyik cseresznye lett nagyon tetves.




Ennél rosszabbul már csak a szilvafa járt, azon zöld szinűek voltak, de nemcsak az ágcsúcsokon, hanem mindenhol, még a törzsön is. Csak Karate volt otthon, de azzal kétszer is befújtam. Érdekes módon a máskor érzékeny bazsarózsán nem volt tetű és a többi fán sem, sem az almákon, sem a barackokon. Igaz, az őszibarackon meg a tafrina virágzik.


A lestyán sem kapta el, most gyöngyörű, de már vissza kéne vágni, mert leárnyékolja a szedret.


Mivel a bodza épp most volt teljes virágjában, gyorsan kihasználtam a helyzetet és csináltam némi bodzaszörpöt.







Ezzel hivatalosan is megkezdődött a befőzési szezon. Fel is vagyok háborodva, mert most a Tuskó le van maradva a hozzávalókkal. Máskor ilyenkor már minden kellék kint volt, most meg semmi. Akartam még venni uborkamagot, mert rosszul emlékeztem és mégsem volt csak egy kevés, de már azt sem kaptam. Mehetek gazdaboltba. Úgyis kell egy csomó méreg, ez az év a kártevőkről fog szólni.


A tavaly megújított epres nem sok termést adott, azért egy adag eperlikőrt bekevertem.


Nőnek a tököcskék és az összes pari palántát is kiültettem.


Kikerültek a sárgadinnye palánták is. A két hete kiültetett 12 db kelkáposztából 10 megmaradt.


A sok eső jót tett a zöldborsónak, két hét múlva már szüretelhetem az első vetést.


A sok esőnek nem mindenki örült, a bazsarózsák például hasra estek.

Amint látom, ez az év is vegyes lesz. Gyümölcs nemigen lesz, de a zöldségek egyelőre jól állnak. Majd elválik. Nemsokára hosszabb időt is ott töltök és több időm lesz mindennel alaposabban foglalkozni.

2 megjegyzés:

  1. A bodzád nem lett tetves? Nekem annyira tele volt a virágok alja nem mertem nekiállni a szörpnek, gondoltam, ha nekiállok kimosni, az egészet tönkreteszem vele. Gyümölcs itt mind elfagyott...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes módon nem. Alaposan megnéztem de csak 1 alsó ágon láttam egy keveset, a többi érintetlen volt. Pont most volt virágja teljében, eddig valahogy mindig már potyogtak a virágok, amire oda jutottam. Most jó sok virágpor is volt még, bár nem tudom, ez a zamat szempontjából jó vagy rossz. A gyümölcsök egy része nálam is elfagyott, sárgabarack és cseresznye nemigen lesz, de az őszibarack, szilva és nyári alma szépnek mutatkozik.

      Törlés