2016. június 24., péntek

Nehezen szerzem

vissza az uralmat a kert felett. Meleg van, szárazság van, szóval nem könnyű ilyenkor kertészkedni, főleg hogy mindent egyszerre kéne csinálni. Azért haladok, de korántsem a kívánt ütemben. Minden napra próbálok beütemezni valami halaszthatatlant, vagy olyasmit, amit délelőtt még az árnyékban lehet csinálni, pl. tegnap felvagdostam a metszéskor keletkezett ágakat, előtte pedig a második vetés zöldborsót szüntettem meg, kifejtettem, a bokrát pedig sövényvágó ollóval összevagdostam. Ja, időközben a sövény is sorra került és ha már az eszköz a kezemben volt, levágtam a hatalmasra nőtt citromfű bokrokat is, mert kezdték elnyomni a chocolate cherryt. Ma az uborkáknak is feltettem a hálót, lehet rajta futkosni.


Az egy hete kiültetett paprikák egyelőre hallgatnak, eddig egyet kellett kidobni, mert tönkre ment.


Végeztem a paradicsomok felkarózásával is, ami nem volt egyszerű, mert ezeket a műanyag csöveket nem lehet beleverni a földbe, hanem lyukakat kellett fúrnom nekik. A ház előtti ültetvénnyel még így is gond volt, mert nem tudtam elég mélyre fúrni az eperfa gyökerei miatt, így a karókat cserépdarabokkal kellett kiékelnem, hogy később is megtartsák a növényeket.


Most hazardírozok, mert eddig még nem permeteztem a paradicsomokat, így minden nap vizslatom, egyik-másik már mutat sárga leveleket, néhol pedig kezd tetvesedni.

Szerencse, hogy van kutam, így tudok locsolni, most már minden nap kell is. Még az eprest is locsolom, mert tavaly ültettem és nem szeretném, ha idő előtt kipusztulna. Ennek megfelelően jó sok kacsot hozott, majd ha kicsit enyhül a hőség, azt is rendbe teszem. A kert tele van madarakkal, ami nem nagy öröm, mert a cseresznyét is szeretik.


Nekem a fagy és a jómadarak után ennyi maradt Viktóriából. Sara sem járt jobban, mert bár rengeteg virága volt, utána elfagyott, majd ellepte a tetű, végül 3 szemet látok rajta, de valószínűleg az is a madarak martaléka lesz még mielőtt megérne.



Egyébként minden nap kapálok, mert hiába szedtem ki a gyomok nagy részét, gyors az utánpótlás. Már mindenhol a kertben ilyen kupacok vannak. Nem túl szép látvány.


Leszedtem az első cukkini termést, holnap töltött cukkini lesz ebédre.


Közben minden nap nézegetem a tökeimet is, nehogy a fejemre nőjenek.


Ma este, ha már egy kicsit "hűvösebb" lesz, málnaszedést kell rendeznem, 1-2 napon belül pedig a piros ribizli is esedékes lesz. Aztán megint fűnyírás. Szóval egy kertben mindig van mit csinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése