2016. június 17., péntek

Tűzoltó üzemmódban

működöm, mióta ideiglenesen a putriban állomásozok. Mérges vagyok, mert két héttel ezelőtt teljesen rendben hagytam itt a kertet, ki volt gyomtalanítva és permeteztem is a tetűk ellen. Ez utóbbi most nem volt komoly, de a 4 vetésnyi zöldborsót valami jól elkapta, mintha leégett volna az egész. A második vetésnek annyi és valószínűleg a harmadikról sem sokat fogok szüretelni, de talán a negyedik vetést még meg tudtam menteni, mert még nem is virágzik. Azért nagyon nem estem emiatt kétségbe, mert így is ennyit főztem be az első vetésből:


Így aztán most azokat a munkákat végzem, amik nagyon sürgősek, mert a gyom szinte teljesen ellepte a kertet, úgysem végeznék vele 1-2 napon belül. Persze tudhatnám, hogy amikor a porcsin megjelenik, akkor veszítem el a kontrollt a kert felett.

A zöldborsó pucolás rengeteg időt vett el, két napig tartott. Ennyi volt az eredeti mennyiség. A héjjal és az összedarabolt szárral körbemulcsoztam a paprikákat.



Először a paprika palántákat ültettem ki, mert azoknak már nagyon elegük volt a pohárból. A kert egyébként így néz ki. Most nem hordom el a kiszedett gyomot, hanem talajtakaróként ott hagyom, ne maradjon sok terület takaratlanul. Kemény harc lesz ez, mert napról napra szárazabb a föld és egyre nehezebb kiszedni a gyomokat.



Mivel meleg van, és egyre melegebb, ezért az elmúlt évek problémájából tanulva beüzemeltem a nyári konyhát, mert hát ez lenne a feladata. Ott főzök és még az ebédmelegítést is ott végzem, hogy minél tovább hűvösen tarthassam a lakást. Így most itt 19 fok van, hosszú nadrágban ülök. De nem baj, inkább ez, mint a hőség.


Már érik a málna, úgy látom, minden nap szedni kell. A piros ribizli is hamarosan jó lesz és lassan eljön a zöld dió ideje is. Szóval úgy látom, nem fogok unatkozni az elkövetkezendő hetekben.

2 megjegyzés:

  1. Zöld dió? Itt még dió sincs.Ne félj az 19 fok mihamarabb több lesz, ahogy felénk is elnézem. Jó munkálkodást neked.

    VálaszTörlés
  2. Nos, én is gondoltam rá, hogy távcsővel is meg kéne néznem, van-e dió, mielőtt nagy terveket kovácsolok. Tudom, hogy a 19 fok nem sokáig tartható, de nem mindegy, milyen tempóban emelkedik, ezen próbálok fékezni. A munkálkodás köszi megvan, igyekszem azért visszafogni magam, nehogy idő előtt leamortizáljam a karosszériát.

    VálaszTörlés