2021. szeptember 6., hétfő

Kezdődik

a házfelújítás, azaz a nyílászárók cseréje és a szigetelés. Mivel néhány napja meglett a még hiányzó ajtó és ablak, így látszólag semmi akadálya a munkának. Persze már az első fél órában kiderült, hogy az ajtót rosszul mérték le, így nem fér be. Elvitték kicserélni, majd egy hét múlva lesz meg a másik. Azért az ablakokat kicserélték. 


Mivel fogalmuk sem volt, hogy van összerakva a ház, így egy ablakot szétbarmoltak, hogy lássák, mi hol van rögzítve. A többi aztán már nagyjából simán ment. Persze a munkaszervezés hatékonyságán még van mit javítani. Nem volt náluk sem purhab, sem toktoldó, se vágóeszköz, a létráról már ne is beszéljünk. Még jó, hogy ez utóbbi nekem is van. Szóval tenni kellett egy kört, még jó, hogy szép idő van, így a kitépett ablaklyukakon átfúvó szél nem kellemetlen. Délutánra aztán bekerültek az ablakok a helyükre.


Az eresz alatt lévő deszkákat is elkezdték leszedni, mert azok a szigetelésnél útban lesznek. Persze ott darazsak járkáltak, szóval újra irány a falu darázsirtóért. Csak néhány darázs volt és kisebb fészkek, meg egy csomó döglött. Ez azt jelzi, hogy hatékony volt az eddigi zaklatásom.


No persze a padlástérben is volt némi ez meg az, így most a hulladékkupac az udvarban hízásnak indult. Végül a régi ablakokat az egyik munkás elvitte, így azzal legalább nem kell bajlódnom.


Közben persze a kerti munkák is folytatódnak. A kutyafuttató egy részét kigyomláltam a taracktól és bevetettem takaró növényekkel. Eredetileg a kerítés mellett kezdtem el áskálódni, de valamilyen érthetetlen okból ott elég kavicsos a talaj, nem sitt vagy ilyesmi, csak olyan, mintha sóder lenne. A növényeket ez nem zavarná, viszont nagyon nehéz gyomlálni, főleg úgy, hogy sok a vastag gyökér a talajban, mert innen néhány fát kivágattam. Remélem, a belső kerítés nem végig ilyen, mert azt növény-támaszként szeretném hasznosítani.


A növények elég jó állapotban vannak, sok paradicsomom és paprikám van, de persze nem érnek. Ez alól csak az uborka a kivétel. Elkapta valami nyavalya és nagyon kevés termése van, az utolsó vetés pedig nem akar fejlődésnek indulni, így hetente 2-3 üveg savanyúságot teszek el.








Most, hogy kivágattam néhány fát, a paradicsomok mellett felszabadult egy naposabb terület, amit kitisztítottam és többféle, főleg őszi retket és salátát vetettem. Úgy látom, szépen kikelt mindegyik.



Végre erőt vettem magamon és befejezettnek nyilvánítottam a faapríték elterítését. Egy részét a ház előtt és oldalt szórtam szét.








A maradékot hátul terítettem szét és felraktam rá a betonhengereket, talán egyszer majd virág is lesz bennük. Az előtérben lévő sitthalom majd megszűnik, a mögötte lévő kerek területen, ahonnan kibányásztam ezt a sok követ és törmeléket, a megmaradt jobb minőségű téglákból építek egy kis tűzrakót. Ameddig jó idő van, folytatom a kert kitakarítását a taracktól, egyszer majd csak a végére érek. Ahol nem fogok veteményezni, ott hagyom és majd vagdosom.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon felkészült egy csapat volt, jól megcsinálták azért, ugye? Azért, ha megjön az ajtó, nézzétek meg, jó irányba nyílik-e? nekünk emiatt kellett várni, aztán rossz színűt hoztak, más gond nem volt.Látom az utolsó fotón, sokan voltak ott abban az időben, sok az autó. Rengeteget dolgozol, sokat haladsz, dicséret neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az ajtót a vállalkozó hozza el személyesen a telepről, szóval ha nem lesz jó, akkor viheti vissza. Általában csak ketten dolgoznak, most éppen a fejem felett dübörögnek a padlás szigetelésével. Ha végeztek, jön vissza a másik két ember és folytatják a külső szigetelést. Az a sok autó a hátsó szomszédomé. Dolgozgatok, sajnos nem annyit, amennyit lehetne, mert a kezeim már nagyon össze vannak vagdosva a sok tarackgyökértől. Pedig szeretném kihasználni a jó időt.

      Törlés