2021. november 1., hétfő

Készülődés

a hazatérésre. Felfüggesztettem az ásást és próbálok mindent elrendezni, mielőtt elmegyek. Sok apróság van, amivel foglalkozni kell még, ez pedig sok időt visz el. Ma egész nap pakolásztam az udvaron: levakartam és elraktam a kerti szőnyegeket, összeszedtem és eltettem a kaspókat és cserepeket, elsüllyesztettem a megmaradt járólapokat, szedegettem az utánuk maradt sittet, beástam a 4 paradicsomkarót, amik eddig még nem voltak használatban. Kiszedtem a pöcegödör betonkerete mellől a tarackot, mert már belenőtt és kikezdte a betont.



Gondoltam, kicsinosítom a kalyiba lábazatát, amit összekentek a faház festésekor. A festékboltban adtak hozzá nitro hígítót, de a festéket nem hatotta meg. Ekkor kézifegyverekre váltottam, előkerült a drótkefe, a vajkés, de végül a svájci bicska lett a nyerő. Szóval lesz némi vakarászás.


Egyébként meg aki lerakta ezt az ócska járólapot, az xarjon sünt. Ha egy kis nedvesség éri, úgy csúszik, kész csoda, hogy még nem dobtam egy hátast. Már elgondolkodtam rajta, ha beesnék a pincelejáróba, vajon mikor találnának rám. Itt aztán hiába óbégatnék, senki nem hallaná meg.


Közben felcsaptam paparazzónak, meglestem és lekaptam harkály komát. Sajnos csak így, a függöny mögül lehetett, mert a legkisebb mozgásra is elrepül.


A szomszéd fája pedig túl messze volt ennek a kis primitív gépnek. A középső fatörzsön egészen fent kopácsol éppen. Csak remélni merem, hogy nem kap rá a kongó szigetelésre.


Vannak olyanok is, akik már útra készek.


Aztán rendezik soraikat és irány Dél.


Madárles után irány az ablakkeret alatti rések tömítése, nehogy beázzon, ha erről csap az eső. A sufni tetején lévő műanyag  hullámpala is lyukas itt-ott. Nyomtam oda is a tömítésből ne ázzon el a faváz, mert gyorsan elkorhad, meg a hangyák is pusztítják.


Az óraátállítás miatt már fél 5-kor sötétedik, úgyhogy gondoskodtam egy kis benti elfoglaltságról.


Mivel a kezeimet nagyon megviselte a kerti munka, főleg a tegnapi akácfa fazonírozás, így a hátralévő néhány napra elgondolkodom a befejezetlen projektek folytatásán, mint pl. ez.



4 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm! A múltkori konyhaszekrénykor is segített volna a módszerem, de én is mostanság jöttem rá, hogy mit is kell tennem. Az idei nyaram meleg volt, és hagytam szeptemberre a külső fa ablakok festését. Amikor nekiálltam, gondoltam naívan, csak csiszolom finoman ahol kell, és átkenem. Az első ablaknál jöttem rá, hogy ez nem lesz jó, mert nem fogja be a festék, és látszik hol a csiszolás, és a hiba. Nekiálltam kézzel, géppel is csiszolni nullára az összes ablakot.Sajnos a gépnek a pólusai hamar megteltek festékkel,és az drága mulatság, új papírt venni bele. Egyet megcsináltam, de estére leszakadt a karom, ujjaim. Másnap gondolkodtam, vajon mikorra fogok a sok ablakkal végezni, főleg, ha háromszor kell lekennem!! Jön a hideg ősz, tél hamarosan.. Aztán bevillant, van nekünk egy hőlégfúvónk, olyan mint egy hajszárító, állítható a hőfok. Kérdem a férjem vajon evvel le tudnám égetni a régi festéket, vagy csak kárt teszek?? Nos kipróbáltam, és bevált!!! Boldog voltam, hogy működik az ötletem! Felmelegítem az ablakon a festéket, és szépen spaklival jön le, mint a vaj.Folyamatosan kell melegíteni, és tolni a spaklival. A fának kutya baja nem lesz. Ezután úgy haladtam mint a kis angyal. Picit át kellet még kézzel a felületet csiszolni, de ez elenyésző volt, és festhető is lett rögtön,a fa. Minden festék gyönyörűen fel hólyagosodott és feljött.Ezt azért írom, hogy azt a szekrénykét is avval kéne próbálni leégetni, gyorsabb, mint a csiszolgatás!! A festők is használnak ilyen hőlégfúvót.350fokon égettem. Üdvözlettel, Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kriszta! Köszönöm a tanácsot, őszintén szólva már én is gondolkodtam rajta, hogy meg kellene próbálni, mert ezen a ládán több réteg festék van és nem olyan régi töredezett, mint a konyhaszekrényen. De nincs hőlégfúvóm, egyelőre csak kromofággal kentem le, az is segített valamennyit, csak lassan haladok. Lehet, hogy tényleg beruházok egy ilyen gépre. Ez a csiszolás egy borzalom, pár éve négy thonett széket újítottam fel, hónapokig tartott a vakarászás.

      Törlés
  2. Csatlakozom, én régi konyhabútor ládáját próbáltam minden módszerrel festék mentesíteni. Nekem is a hőlégfúvó jött be, bár még utána is maradt festhetetlen rész, azt hiszem ott olaj érhette az évek során. Azt hiszem nagy megérdemelt pihenés jön neked télre, korai tavaszra. Hideg telet jósolnak, elhúzódóan. Meglátjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy írok a jézuskának, küldjön egy ilyen gépet. A pihenés meg rámfér, főleg a kezeimre, mert elég borzasztó állapotba kerültek. Hiába na, nem vagyok hozzászokva a földmunkákhoz. Mivel most hét végén vége a szezonnak, téliesítek és költözök haza. Bár a szomszéd kapacitál, hogy maradjak itt télire is, mert milyen csend van és jó levegő. Ez utóbbi főleg akkor, amikor szeméttel befűt.

      Törlés