2022. június 24., péntek

Még mindig paradicsom

Ezek a paradicsomok mindent túl élnek. A kis rusnyák is kikupálódtak és már javában virágoznak. Az elmúlt héten háromszor is akkora szél volt, hogy mindent tépett-zúzott, a paradicsomoknak meg semmi baja nem lett. Szóval ha már így csipkedik magukat, akkor én is gondozom őket. Igaz, hogy a paradicsomkaró műhelyprojekt végül kútba esett, mert nem tudtam megfelelően rögzíteni a kézi körfűrészt, másként meg veszélyes lett volna. De rám mosolygott a szerencse, mert a szomszédomban éppen a tornác deszkaborítását cserélték és kifigyeltem, hogy nekik van ilyen asztali körfűrészük. Nosza átarcátlankodtam és velük vágattam karókat.


De mivel ez még mindig nem elég, mert ebből majd kell a paprikáknak is, így vettem néhány darab csavart acél karót is, amit csak le kell szúrni és a paradicsom magától rátekeredik. Na erre azért kíváncsi leszek, de ha beválik, akkor legalább kötözgetni nem kell. Mert ugye még mindig 108 db paradicsomom van életben.


Most reggelenként körbejárom (ülöm) az összes paradicsomot, leszedegetem az alsó leveleket és lehónaljazom őket. Csinálok nekik a gyökér köré kis medencét, mert a telek lejtős, így a víz nem folyik el. Sajnos most egyre melegebb lesz, így lehet, hogy az esti locsolás nem lesz elég. Igyekszem utolérni magam a kerti munkákkal, mert a hőségben biztosan nem sokat fogok tevékenykedni.

Ami a többi veteményt illeti, vegyes a kép. Rengeteg zöldborsót vetettem, a legjobb kelési arányt a februári vetés mutatta, a későbbiek nagyon gyérek, alig lesz termés. A zalán bab elhúzódóan kelt ki, volt két hét is az eleje és a vége között. Aztán annyira megszállták a tetvek, hogy alig tudtam tőlük megszabadulni. Most a növények nagyon viharvertek és az új hajtások sem tűnnek egészségesnek, lehet, hogy valami vírust ráhordtak a tetvek. A paprikák már virágoznak, de alig látszanak ki a földből. A megmaradt 4 tő sütőtök először nem akart nőni, most már kezd leveleket hozni. A cukkini szép, már virágzik. A sárgadinnyék sem nagyon akarnak magukhoz térni. Az egyik tő ráadásul egy éjszaka alatt nyomtalanul eltűnt. Másnap locsolásnál láttam, hogy valaki egy kis lyukat ásott a helyére. Aztán lefüleltem az áskálódót, remélem, a palántatolvajt kereste.



A karalábé-káposzta-karfiol palánták szépen növekednek, sajnos mindegyik ugyanúgy néz ki, így aztán nem tudom, hogy tényleg az lesz-e belőle, aminek gondolom. Valahogy az idén az adminisztrációval hadilábon álltam. A kukorica és a cékla egyelőre szép. A fejes salátából háromszori vetésre sem lett semmi, pedig fentem a fogam egy kis tojásos nokedlire. A tépősaláták is satnyák és az az 1-2 tő jégsaláta sem vitézkedik. A retek jól kelt, de sajnos nagyrészt felmagzik ebben a hőségben. Az egyik tő krumplim pedig egyszerűen kipusztult. Sejtésem sincs, mi történt.


Viszont csodák csodája, sikerült kétféle bazsalikomot és egy sor kaprot is nevelnem. Tavaly vagy két zacskó kapormagot szórtam el, egy szál sem lett belőle. A helyére epret telepítettem, most közte látok 1-2 szálat. Sikerként könyvelem el, hogy életben tudtam tartani a piacon vett lestyán tövet, eleinte csak feküdt a földön, de aztán az új hajtások már szépen állnak. Még mindig küzdök a vihar által kidöntött fa maradékával, de úgy tűnik, erre mostanában nem lesz sok időm. Nem baj, majd ősszel megmelegszem mellette.



4 megjegyzés:

  1. Nekem segített a csalán, beaztattam vízbe 2-3 nap, leszürtem és ezzel permetesztem, elmentek a kártevők,még a rózsáról is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó neked. Itt ezen a homokon sajnos még a csalán sem terem meg.

      Törlés
  2. Hasonlóval próbálkozom fekete nadalytő leveleleivel, stb kiegészítve. Ezzel trágyázok is.

    VálaszTörlés
  3. Jól vagy? Nagyon régen jelentkeztél!🤔

    VálaszTörlés