2022. június 11., szombat

Természetanya lesújtott

Pedig pénteken nem is 13.-a volt. Egész nap nagyon instabil volt az időjárás, az egyik percben égetett a nap, a másikban pedig futni kellett, mert elkezdett szakadni az eső. Aztán délutánra elmérgesedett a helyzet, vészjósló felhők gyülekeztek, először csak csendesen, aztán olyan viharos erejű szél támadt, hogy még a bukóra nyitott ablakokat is becsapkodta. Aztán elkezdett szakadni az eső, a fák szinte vízszintesig hajoltak a hatalmas szélben. Már időszerű volt valami probléma, mert egész héten nem történt semmi említésre méltó. Mivel már napok óta szeles idő van, a paradicsomok meg nődögélnek, így elkezdtem felkötözni őket. Ez valamennyit segített a nagy szél ellen, a hirtelen lezúduló víztömeg miatt egy részük víz alá került. Másnapra az összes növényem egy merő sár lett, most javítgatom a kötözéseket és seprem le a megszáradt homokot. Törés nem volt, de a fel nem kötözötteket az eső beleverte a sárba. Az majd később derül ki, hogy ez hogyan hatott a virágokra.




Persze a vihar ennyivel nem elégedett meg, tőből kitörte az egyik keskenylevelű ezüstfámat, aminek akár még örülhetnék is, mert nagyon utálatos szúrós darab, semmi haszna, különben is teljesen korhadt volt a belseje, kész csoda, hogy eddig is húzta. Viszont tönkretett két kerítést is, és még örülhetek, hogy nem a ház felé dőlt. Az egyik akácfámat is félbevágta vagy a villám, vagy a vihar. Ennek annyi haszna volt, hogy ez az ág nyújt a tető fölé, aminek egyébként nem nagyon örültem, így most megoldódott ez is.  Ma délután a szomszéd átjött az ő láncfűrészével és jól elintéztük a földre borult fákat. Most megint úgy néz ki az udvar, mint tavaly. Gondolkodhatok, hogy nekiállok eltüzelni vagy megint hívok jó pénzért darálót. 








6 megjegyzés:

  1. Most akkor azt mondjuk, hogy jól megúsztuk vagy sem? Minden relatív. Egy szóval? azaz kettővel: félelmetes az időjárás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úsztunk. Sajnos itt hatalmas szelek szoktak lenni, szinte félelmetes. Két napig rázogattam a rászáradt homokot a paradicsomokról.

      Törlés
  2. Részvétem. Bár jó, ha megoldódott, mert egyébként is problémás volt, csak hát nem így, de tényleg jól mondják, hogy ember tervez...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végülis már nagyjából eltakarítottam a romokat. A fa problémássága csak a kidőléskor derült ki. Teljesen el volt korhadva a belseje.

      Törlés
  3. Nagyon szomorú így látni a kertet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, én is szomorú voltam, mert nem tudtam, mennyi megy kárba abból a sok munkából, amit belefektettem. De végülis nem lett nagy kár, a fa pont úgy esett, hogy szinte alig tarolt le valamit.

      Törlés