2013. május 9., csütörtök

Felmegyek a hivatalba...

egyelőre csak virtuálisan. Panaszt tettem a helyi önkormányzatnál a saját tulajdonuk elhanyagolása miatt. A vizesárok ugyanis külön helyrajzi számon az önkormányzat tulajdonában van. A patak meg az összes partjával közterület. Merthogy ha nem akarok én is gyomtakaró alá kerülni, hát gyomlálom és gyomirtózom az árokpartot, kotrom a patakmedret és terelgetem a vizet, szedem a kisebbségi polgártársaink által a patakba és árokba dobált flakonokat, üvegeket, csokipapírt, papírzsebkendőt és reménykedem, hogy az átkom fog. Ez költség- és időigényes, valamint kedélyromboló folyamat. De ez csak az én környezetem. A patak többi része marad gyomos, a víz nem folyik le, az én kertem mögött áll meg, mert ez a legmélyebb és lapályos is. Aztán jön egy nagy zivatar. A szemben lévő hegyről lerohan a sárlavina, bele a házam előtti árokba, onnan le a patakhoz, ahol lerakodik vastagon, mint az a bizonyos guano. Gátat épít, mint a hód. Betemeti az árkot, a víz pedig ellepi a kertem alsó részét. De legalább jó sok békám van a szúnyogok ellensúlyozására.




Ez az az áteresz, ami nem fogja meg a lezúduló sárlavinát. Az itt feltorlódott sarat gondos kezek a házam elé lapátolják, amit a következő zivatar természetesen belemos az árokba és minden folytatódik tovább.


Ez a kertem végén lévő kerítés. Vízben áll.


Ez meg az eldugult patak. Jobbról folyik bele a vizesárok.


Az  meg így néz ki. Lassan betemetődik. Jobbra az általam gyomirtózott, halódó gazhalom, balra az általam ültetett és átkozott menta.

A jövő hét végén megyek, de akkor már nem virtuálisan. Ajánlom, hogy addig történjen valami, mert péntek az önkormányzati fogadónap és tuti odaérek. Én szóltam....

4 megjegyzés:

  1. Most bukkantam rá a blogra! Megemelem a nemlétező kalpagomat! Szép munka! Mi is hasonló "merényletre" készülünk a kedves párommal... városból falura. :)
    Ditke és Laci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv a klubban:-) Sajna én csak kétlaki üzemmódban vagyok, nyugdíj után leszek falusi gazdasszony:-)Addig ingázás...

      Törlés
  2. Még mi a háznézegetés idejében vagyunk. CCa. 2-3 év mire odajutunk, ha minden igaz. :)

    Ditke és Laci

    VálaszTörlés
  3. Hupsz, most látom csak, miért is háborogtál legutóbb is a patak miatt. Nálunk egyszer volt ilyen helyzet, akkor a Vis Maiorból kapott a falu pénzt a patakmeder kitisztítására, kövezésére és meg is csinálták. Azóta nincs ilyen gond. Igaz, szerencsére kisebbség sincs (jaj, csak el ne kiabáljam!!), aki teledobálnák szeméttel.

    VálaszTörlés