2013. május 22., szerda

Olvasom a neten

a többi kiskerttulajdonos blogját és magamban dünnyögök. Nem permeteznek szinte soha és mégis van termés? Hátezmeghogy? Két hete palántoltam ki a paradicsomok felét, mostanra a krumplibogarak csutkára rágták az összeset. Ennyi idő alatt úgy elszaporodtak, hogy a krumplin és a paradicsomon is fürtökben lógtak (utódgyártás céljából). Azonnal lepermeteztem, két nap és egy hatalmas zivatar után újra megteltek a növények bogarakkal. Hétfőn, mielőtt eljöttem, újra le kellett permeteznem és nem vagyok biztos benne, hogy ez megóvja a következő két hétben is a növényeket, amíg távol leszek.


És ez még csak a paradicsom. Az őszibarackon hatalmas kupac tafrinás levél (szerencsére csak az egyik ágán), az alma hajtásvégei lefeketedtek, s olyan kártevő vagy betegség már nincs is, ami a szilva levelén ne lenne megtalálható. Pedig lemosóztam is és egy permetezésen is túl voltak. Pedig mindegyiken szép mennyiségű termés mutatkozik.



Eperből brutális mennyiségű termés várható.... ha ha. Ebben az esős időben sajnos csak hatalmasra duzzadnak a szemek és íztelen, sápadt, rothadó gyümölcstömeggé változnak. Pedig még mulcsoztam is őket, ledaráltam az összes sövényről és bokorról levágott ágakat, azokat terítettem alájuk.


S akkor arról még nem is beszéltem, hogy a paprika két hét alatt egy mm-t sem nőtt, az uborka ki se kelt, akárcsak a sütőtök. A retek még alig növesztett fejet, de már le van rágva. A cukkini és a hagyma eddig szép, de hát azok minden évben szépek, akármi is történjen időjárásilag.

Hát most így néz ki a kert:


De hogy ezt a bejegyzést is necsak kárpálódással zárjam, azért vannak szépségek is a kertben:


A bazsarózsákban legalább még sosem csalódtam.

7 megjegyzés:

  1. Helyettem szóltál. Mi vettünk a fákra permetezőszert, elromlott erre a permetezőnk. Gyümölcs van afákon, tavaly csak körte volt, izgulunk miattuk mindig.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. De most tényleg... a faluban is ha elmesélem, hogy ezzel vagy azzal a növénnyel bajom van, mindjárt rázendítenek: biztosan megpermetezted. Az idén az eperfámon elég kevés levél van, nem tudom mi történt vele. A szomszéd néni már megtudakolta, hogy lepermeteztem-e, mert úgy néz ki:-( Különben az első évben,amikor megvettem a putrit, nem tudtam, melyik fa milyen, gondoltam, majd a termés megmutatja. A körtén kívül semmi, még a dió sem termett, mert minden lefagyott. Azt mondják, itt Völgyzugolyban ez minden harmadik évben így van.

      Törlés
  3. Putrinka, nézz be hozzám, vár rád valami!

    VálaszTörlés
  4. Nem permet és ez nem is a reklám helye, de ajánlom a Floracellel való kezelést a kiskertedben. Csodát tesz a beteg növényekkel...

    VálaszTörlés
  5. Hú ennek olyan virágos neve van:-) Hát nem tudom, hogy a lerágott paradicsomon tudna-e segíteni. Azért köszi, minden segítség jól jön, utánanézek.

    VálaszTörlés
  6. A celladam kistesója, növényekre. Csak rendelni tudod, az én paradicsomom (és minden egyéb növényem) meg van táltosodva tőle. :)

    VálaszTörlés