2014. március 18., kedd

Megvolt az év első

putrilátogatása. Kivettem egy nap szabit és péntek hajnalban Nünükével leautóztam. Már reggel hétkor ott voltam. Gyorsan beindítottam az életet, kinyitottam a vizet, befűtöttem, mert 5 fok volt a lakásban. Begyújtáskor sikerült jól befüstölnöm, úgyhogy a nagyszellőztetés is megvolt. Utána jött az Émász-os és megkérdezte, van-e villany, mert tegnap kötötték vissza. Van. Na majd mindjárt nem lesz megint, mert még mindig tart a hálózat-felújítás. Úgyhogy délutánig nem is volt, de úgyis a kertben voltam.

A kert látványa mondhatni elkeserítő volt, minden tiszta gyom. Úgy látszik, a mélyszántás hiányának ez a következménye.

Különösen a kert patakhoz közel eső része borzalmas, hogy a patakról már ne is beszéljek.



Ez a patak partja, elég csak távolról látni, úgy is elég lehangoló. A kerítés mögött az az élénkzöld a patakot benőtt vizinövény, amit valószinűleg megint nekem kell kikapálni, ha nem akarok a kertemben békástavat egy nagyobb eső után.



A föld felszíne ki van száradva, így nehéz kihúzni, alatta viszont még sáros, ezért kapálni  sem lehet a gyomot, szóval megszenvedtem, bár a nagyját kiszedtem. Az árok és a patak partját azonban nem szeretném gyomlálgatni, így ismét próbálkozom valamivel:



Így legalább két napig mást sem csináltam, csak rohangáltam a kartonlapok után, mert hatalmas szél fújt, eső meg nem volt, ami meglágyította volna a lapokat. A kerítésbe fűzött ágakkal nyomtam le és nagy kődarabokat is tettem rá, ennek ellenére elfújt néhányat a szél. Vasárnap reggelre annyi eső esett, hogy éppen a kartonok egyik fele felpuhult, de egészen nem ázott át. Így könnyebb volt lenyomni és egyengetni. Ettől függetlenül azt hiszem, mégiscsak Glialka lesz a gyógymód, ha nem akarom életem hátralévő részét gyomlálással tölteni.

Egyébként azért mentem, hogy metsszek és lemosó permetezzek, ezt hál istennek sikerült is megcsinálni. A többi mind bónusz volt. Első gondolatom az volt, hogy néhány korai dolgot, mint retek, saláta, stb. elvetek, de aztán nem volt rá idő. Nem is bánom, mert időközben sikerült nagyobb mennyiségű mustár vetőmagot szereznem. Tervezem, hogy a hét végén is megyek és akkor azzal kezdem.

A március 8-án petri csészébe rakott paprikamagok még most kezdenek éledezni, talán a héten már mehetnek cserépbe. Ezzel ki is növöm az ablak nyújtotta összes helyet. Hát így jár, aki kis lakásban lakik és sok palántát akar.

2 megjegyzés:

  1. Hajrá, hajrá! 2 hete folyamatosan ültetünk (hétvégenként)... most is megyünk a gyökérzöldséget földbe rakni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most én sem tudtam ellenállni és a koraiakból vetettem ezt-azt. Itthon meg pátyolgatom a rengeteg paradicsom- és paprika-palántát. Olyan kis nyiszletek még, remélem, hamarosan megerősödnek.

      Törlés