2014. március 2., vasárnap

Csalódott vagyok...

Minden évben már januárban elkezdem gyűjtögetni a vetőmagokat. Ez a közeli hipermarkettel kezdődik, több hétig is eltart, mert nem egyszerre teszik ki a magokat. Aztán ami hiányzik, azt először a gazdaboltban keresem, majd február végén a hiánylistával elmegyek a Bmax barkácsáruházba és mindent megveszek, meg még azt is, amit meglátok, de nem volt a listán. Eddig. Most azonban jó nagy csalódás ért. Listával a kezemben érkeztem és kongó áruházat találtam. Még palántaföldet sem kaptam. A teljes kültéri kertészeti rész üres volt. Máskor ilyenkorra tele van facsemetékkel és egyéb korai növényekkel, most meg csak néhány árva rózsatő kókadozott. A máskor oly gazdag vetőmag választék is silány volt. Korábban rengeteg palántázással kapcsolatos apróságot is lehetett kapni, akciósan, most meg semmi. Így legalább elgondolkodhatok rajta, hogy tényleg kell-e még 2 tő feketeribizli. A hipermarketben sokkal nagyobb a választék, szinte minden kívánt maghoz hozzájutottam, ennek az egynek a kivételével:


Képletesen szólva lesz még Zalán futása, hogy ez is meglegyen, mert a család igen-igen megkedvelte. Én is, legalább 3 méter magasra felfut, nem győzöm kötözni, későn érik, tavaly lefagyott, a támrendszerről iszony nehéz letépkedni a letermett indákat, de az íze tényleg a legjobb az eddig kóstolt kifejtő babok közül. Ez a néhány szem a tavalyi termésből maradt, biztosan nem lesz elég a vetéshez.

Azért ma már nem bírtam magammal, egy kis dobozt kineveztem petri csészének és néhány mag gyökereztetésével megkezdettnek tekintem a 2014-es gazdálkodási évet.


Persze a filcfeliratot már lemostam, úgyhogy ha lesz is belőle valami, majd a termésnél derül ki, hogy mi.

5 megjegyzés:

  1. Tegnap én is megkezdtem a "gazdálkodási" évet. A paprika és paradicsom magocskák előnevelésével indítottam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A paprikával még várok kicsit, mert azokat lehet a legkésőbb kiültetni. Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből az előnevelésből. Lehet, hogy a magokat 1 napra be is kellett volna áztatni?

      Törlés
    2. Lehet, a paprika nekem is kínkeservesen kelt... nem áztattam be, mint tavaly.

      Törlés
  2. Na én tavaly jártam úgy, hogy mind eltűntek a feliratok. De a termés megmondta.

    VálaszTörlés
  3. Tavaly nem tüntek el a feliratok, viszont kipalántázásnál addig variáltam, míg mindent összekevertem. A végén az ötféle paradicsom össze-vissza volt, utólag kellett a támrendszert áthelyezni, amikor kiderült, hogy a törpe mellé tettem a hosszú karókat. A helyrevevetett karfiolt pedig padlizsánnak véltem, lett is nagy meglepetés és persze egy csomó karfiol. De legalább azt is megtudtam a szomszédtól, hogy a karfiol leveleit felül össze kell kötözni, akkor szép fehér marad. Na idén próba.

    VálaszTörlés