2015. július 21., kedd

Volt már jobb

terméskilátás az ideinél. Két éve rengeteg gyönyörű paprikám volt, még fűszerpaprika is termett, 5 tövön rengeteg. Az utóbbi két évben gyakorlatilag még a palánták sem nőnek meg, nem tudom, mi a fene van. 3 nyamvadt csoffadék kuporog a gyomok között.



A 4. vetés zöldborsó, a Zsuzsi így végezte: ennyi termés lett, nem sok cső volt rajta, a szemek pedig még abban a kevésben sem nőttek meg.


Ez az első uborkatermés. Direkt keseredésmentes, betegségálló, hibrideket vettem, mint a Perez és a Megyer, de a termés jó része keserű.



A tökök szépek, szinte minden évben jól sikerülnek, próbaképp ezeket befőzőautomatával tartósítottam. Cukkini nem kelt az idén, úgyhogy az nincs.



Ez is tök, csak sütőtök. Két fészekkel vetettem, 1-1 kanadai és muskotály tököt, legnagyobb meglepetésemre ez az utóbbi. Még sosem sikerült nevelnem, nem kelt ki. Ez meg már az árkot ostromolja.


A nyári alma sem járt jól, nem is volt rajta sok, ami volt, azt meg kikezdték a hangyák és a darazsak. Mind leszedtem.


A paradicsomok egy részével nem pontosan tudom, mi történt. Megnézegettem a leveleit és a szárát, de nem találtam semmi különöset, remélem, csak a nagy zivatar és hőség következményei. Ha nem, akkor a jövő hét végére már úgyis vége lesz mindegyiknek.


Nem pontosan tudom, milyen fajták, mert az ajándék mixből vannak.



Ez meg itt az Osu blue, nem tudom, miből fogom megállapítani, hogy érettek-e már.


Ezt meg Cherrolának adták, de a tavalyi sokkal másképpen nézett ki és főleg finomabb is volt.


Az egyik bokorról levettem két öklömnyi parit, amik már rózsaszinűek voltak, de a héjukon barnás foltok látszottak. Az ablakban vannak két napja, reggel az egyiket levágtam, szép volt már belül, érett, a barnaság csak a héját érintette, alatta tökéletes volt, igaz, kissé zöldtalpas. Az íze viszont nemigen hasonlított paradicsomra, inkább csak vízízű.

Habár a hét végén elég meleg volt, de szombaton nem sütött a nap és elég sokat tudtam kint dolgozni, főleg gyomot kapálni. Az epres kivételével szinte mindenhol kikapáltam a porcsint. Valahogy mindig az eper húzza a legrövidebbet, sosem jut rá elég idő.



Amire még szintén nem jutott idő, az az elkanászodott citromfű és menta. Mind virágba borult. Remélem, teleszórja a kertet, aztán irthatom. Teljesen belenőttek a limabab hátsójába.



Ez a szerencsétlen Hajnalka is csak kókadozik a kerítés tövében.


Az eperfa viszont megismerkedett a láncfűrésszel és nem járt jól, mert a felét levagdostam. Így szeretném megnehezíteni a nyestek feljutását a padlásra. Majd kiderül, sikerült-e. Viszont ha ennyire nem lesz semmi termés, akkor a szabadságomat favágással fogom tölteni, a sufni is tele van raklapokkal.



Nézegettem a szedret, rengeteg van rajta, de egy része már elsárgult és leszáradt anélkül, hogy megnőtt és megérett volna. Szilva sem nagyon lesz, pedig az szokta bírni a gyűrődést. Még az őszibarack úgy-ahogy, sok van rajta, nem tudom, a legyőzhetetlen tafrina okoz-e valami későbbi problémát. Na és hogy beérik-e, mert tavaly csak befonnyadt.

A kardvirágokon sem láttam még virágkezdeményt, üldögélnek a gyomok között. A kerítés előtti utcai szakasz is teljesen elgyomosodott, azt sem tudtam megcsinálni a nagy hőség miatt. Örülök, hogy legalább a füvet levágtam. Az sem volt egyszerű, mert egyre alacsonyabban jönnek a virágok, a sok hepe-hupa és vakondtúrás miatt alig tudtam levágni. Mivel tele van méhekkel és azon keresztül kell kijárni a kertbe, kénytelen vagyok mindig vágni, nem akarok méhcsípést, mert hetekig bajlódhatok vele. Van egy hónaposnál is idősebb szúnyogcsípésem, ami még mindig nem múlt el, állandóan kivakarom.

6 megjegyzés:

  1. A barnás foltokat paradicsomvésznek nézem... :(

    VálaszTörlés
  2. Még az is lehet, de nálam már volt néhány paradicsomvész, nem ilyen volt, mert a növények levele és szára most nem mutat(ott) tüneteket. Na de ez pénteken kiderül.

    VálaszTörlés
  3. Mintha másnál is láttam volna a facebookon, azt írták, hogy a rekkenő hőségben a tűző napon megégett a paradicsom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez lehet, sőt talán még egy kis jeget is kapott. Ez a két tő nem szép, csapzott és a levelek sárgulnak és a szélük száradt. De hát ajándék lónak ugye... A többi elég szép, már kezdenek érni.

      Törlés
  4. Putrinka kedves, olvasgatom a blogod, közben mind erősödik a kedvem, hogy 65 évesen akár, belevágjak a nem könnyű, de érdekes s izgalmas életbe. Ha még akad ilyen kis putri a környéken, szeretném a segítséged kérni, hogy küldj egy képet, vagy
    címet, októberben "hazalátogatok" és ha Isten is úgy akarja, letelepednék....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marcsi! Ebben a faluban is és az összes többiben is rengeteg eladó putri van, javaslom, nézegesd az ingatlan.com, ingatlanbazár vagy hasonló ingatlanos oldalakat, ahol településenként megnézheted a kínálatot, képekkel, árakkal, stb.

      Törlés