2017. április 7., péntek

Ágdarálás

volt a mai program. Előtte két napig készítettem elő az anyagot, felvagdaltam olyan méretűre, amit gond nélkül el tud nyelni a gép. Ezek főleg az őszibarackfákról levágott ágak.



A többi vegyes, ribizli, málna és jó pár elszáradt homoktövist is ki kellett vágnom. Megritkítottam a szomszédból átnyúló bodzát is.



Ez a bodzaág benőtte a kerítést, ki sem tudtuk szabadítani.



Ezután jött Dönci, a daráló és mind felfalta.



Ennyi lett belőle. A vékonyabb ágakat nem darálta le csak megcsócsálta. Nem baj, így is jó lesz.



Ezután az apróbb maradékokat összesöpörtem és gyújtogattam, mivel ma van égetési nap.


Ezzel tulajdonképpen a tavaszi munkálatokat befejeztem. Ezután már csak a szinten tartás, vetés és csinosítás van hátra. Ez most azt jelenti, hogy minden este körbejárok a holland kapával és amelyik gyom túlélte a rotát és a gereblyét, azt most kikapálom.


Emiatt most ilyen rondán néz ki, ráadásul a környék összes macskája is idejár hemperegni. Majd ha kiszáradtak, még egyszer elgereblyélem és kész.

Végre a ház előtti kis kertrészt is kitakarítottam. Az mindig mostohagyerek, utolsónak marad, mint a legkevésbé fontos rész.


Két hete vagyok itt, akkor még a bazsarózsák ki sem látszottak a földből, most meg már így néznek ki:


Hiába na, itt a tavasz, még akkor is, ha tegnap meg ma jó hideg volt. De legalább a darazsak nem kellemetlenkedtek. Akármit csinálok, bebújnak a konvektorok kéményén és nem győzöm őket lemészárolni.


2 megjegyzés:

  1. Eszembe juttattad a darálónkat, mindig elfelejtjük használni. A tidé is villannyal megy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Upsz, ezt meg észre sem vettem:-( Igen, az enyém már modern és daráló, nem ágaprító, amiben kés van. Az enyémben olyan csigaszerű valami van, mint a mechanikus húsdarálóban. Kicsit már fazoníroztam rajta, mert ahol kijön a darálék, ott érthetetlen módon műanyag rács volt, amiben állandóan fennakadt a cucc. Na azt kivágtam, azóta nem kell állandóan leállni és kihúzogatni a beszorult vékonyabb vesszőket. Igazán csak a kiszáradt, vastagabb ágakat vagdossa össze, a többit csak megtördeli.

      Törlés