2017. április 12., szerda

Botcsinálta bútorrestaurátor

Ez volnék én. Télen sok időm volt, így elmorfondíroztam rajta, milyen gáz az már, hogy ha vendégek jönnek a putriba, csak két széknek mondható alkalmatosság van, amin az ebédlőasztalhoz lehet ülni, a többieknek meg csak műanyag kerti szék jut. A gondolatot tett követte, azaz vaterázás. Ezeket a szörnyűségeket sikerült szereznem.



Kicsit nosztalgiából vettem meg, mert nagyszüleimnek is ilyen volt, igaz nekik sem volt 4 db, mint ahogy nekem is két helyről kellett összeszedni. Most, hogy jobban megnéztem őket, nem is egyformák. Ez a három egy helyről érkezett, ezek egyformák, de a negyedik csak nagyon hasonlít. Hiába kutattam a neten, egyelőre nem találtam a magyarázatát. Ezeken a székeken alul csak egy kézzel írott név van, a negyediken pedig találtam gyártói jelzést, Debrecenben készült. Az eltérések persze aprók, csak egymás mellett lehet észrevenni.

Nem nyúltam hozzájuk, amíg az asztalos meg nem nézte és el nem igazított a teendőkről. Elég jó állapotban vannak a korukhoz képest, csak a szokásos törések a hajlított alsó rögzítőn. Azokat szépen meg lehet ragasztani, rögzítőt kell rájuk tenni és kész. Ami azonban sajnálatos - rám nézve - hogy a régi, kopott pácot le kell róla csiszolni. A sok hajlított rész miatt ez jó sok ideig fog tartani, mert géppel jóformán csak a lábak egy részét és az ülés oldalát tudtam lecsiszolni.


Az első kihívás, hogyan rögzítsem, hogy ne mozogjon. Ez csak egy félmegoldás. A másik nagy probléma, hogyan csiszoljam a hajlított részeket. Egy szakcikkben azt javasolták, hogy egy kis lécre ragasszuk fel a csiszolópapírt és azzal csináljuk. Nincs itthon ragasztó, s mivel tökfej vagyok, ma elfelejtettem venni, amikor bevásárló körúton voltam. Így marad a nyűglődés.


Két nap után még itt tartok az első székkel. Nem lesz rövid menet, mire lesikálom.

8 megjegyzés:

  1. Szépek, várom az eredményt. Azt hiszem azért elszórakozhatsz velük, bár a tejfestékek alá állítólag elég a lemosás, zsírtalanítás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem festeni fogom, hanem pácolni, ahogy eredetileg is volt. Utána meg lakkozni. Az asztalos is ezt javasolta. Szerintem is jobb lesz így, mert a festék nem illene az intarziás ülőkéhez.

      Törlés
    2. Ő a szakember, várom így is az eredményt.

      Törlés
  2. Képzeld a listám elveszésével te is elvesztél, most ismét rád találtam. Azt hittem csak engem viselnek meg akerti munkák. Leköltöztél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a kerti munka bizony engem is megvisel, legalábbis a nehezebbje, hiszen alapvetően irodában ülő ember voltam. De ha nem esem túlzásba, akkor nincs probléma. Még nem költöztem le, mert a pesti önkormányzati lakásomra egyelőre nem találtam megoldást. De azért most alapvetően itt vagyok és csak ritkán megyek Pestre.

      Törlés
    2. Itt jobb ugye, legalábbis tavasztól mindenképp. Bár én télen is szeretek itt élni.

      Törlés
  3. Miért nem használsz krétafestéket? Akkor nm kell csiszolnod körömszakadtáig..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na de abban meg mi a kihívás?:-) Az eredetihez hasonló állapotra akartam felújítani. Nem festettem, hanem pácoltam és lakkoztam, így a bükkfa szép erezete is átlátszik. Ezeket a székeket eredetileg sem festették. A festés nem is illett volna az ülőkéhez.

      Törlés