2017. május 17., szerda

El sem hiszem

hogy rendben tudtam tartani ezt a kertet korábban, amikor még csak kéthetenként jártam le, illetve hosszú hétvégéken és nyáron szabadság idején. Folyamatosan csinálom, mégis mindig le vagyok valamivel maradva. Az elmúlt napokban szinte minden este volt egy kis eső, erre persze a gyom megindult. Másfél hete nyírtam a füvet és már megint kellett. Bezzeg a haszonnövenyek, na azok aztán nem sietik el a dolgot.


Itt-ott kikelt tépősaláta és retek. Pedig a retek 3 féle, de csak nagyon hézagosan kelt. 

Kiültettem az összes 10 paprika palántát és a 2 padlizsánt, ezeket a piacon vettem, mert az én vetésemből semmi nem kelt ki. Kipalántáztam az összes paradicsomot is, még elég kicsik, de jó kis vaskos száruk van. Kikerültek a kelkáposzta és karfiol palánták is, mert már nagyon kinőtték a poharukat. A talajon viszont alig látszanak.


A paprikák mindegyike él, de az egyik paradicsom (a képen a 3.) és egy kelkáposzta már megnyekkent. Remélem, csak egyedi eset.



Az uborkák még itt tartanak, igaz, már helyre is vetettem egy csomót. Majd meglátjuk, mi lesz belőle. A 3 féle sárgadinnyéből semmi nem kelt ki, lejárt szavatosságú magok voltak. Most vettem frisset, hátha lesz belőle valami. Már jól el vagyok ezzel késve, de ha jó lesz az idő, beérnek.



Néhány fűszernövényt is vetettem, bazsalikom, majoranna, zeller, izsóp, még mind kicsike, de ezekre majd úgyis csak befőzéskor lesz szükség, addig lesz idejük megnőni.



A salátákat két hete palántáztam ki, elég lassan fejlődnek, egy részük kihalt, így most azokon a helyeken pótoltam. A szomszédasszonyom az övét már ritkította is, ennek köszönhetően ma tojásos nokedli volt az ebéd salátával. A répa is csak egy kis szakaszon bújt ki a sorban, a gyökér pedig tényleg gyökér, mert nem lett belőle semmi.



A fagy ellenére sok eper mutatkozik. Ha nem lesz valami özönvíz, amiben elrohad, akkor jó sok bajom lesz vele.



Végigvizslattam a gyümölcsfákat, sehol egy gyümölcs, viszont a nyári alma nagy része a hóesés előtt elvirágzott, de valahogy még mindig van rajta egy csomó. Néhány termést is felfedeztem.



Az egres viszont úgy tűnik, minden betegséget összeszedett, amit csak lehetett, pedig egy hete permeteztem lisztharmat ellen.



Ebből talán már a jövő héten ehetek. Addigra el is fogy a két éve eltett paradicsom.



Holnap megint fűnyírás, mert ma nem tudtam befejezni. Annyira fáradt voltam, hogy nem bírtam tartani a fűnyírót. Nem csoda, mert két napja hajrázok a székek csiszolásával. Holnapra már csak egy maradt csinosításra, mert a nagyját már megcsináltam. Ideje, mert az izületeim és a derekam sem lelkes miatta. Igyekszem minden elszineződést eltávolítani, mert végül úgy döntöttem, hogy nem sötétbarnára, hanem cseresznye szinre pácolom, ami a szineltéréseket nem fogja elfedni.  Már csak ragasztani kell a töréseket, megkaptam a pácot is hozzá és a mesterrel abban maradtunk, elég egyszer pácolni, ő pedig majd a műhelyben lelakkozza kompresszorral, mert ecsettel nem lenne túl szép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése