2017. július 18., kedd

Homoktövis napok


Ugyan még nem érett meg teljesen, néhány nap kellett volna, de a madarak olyan tempóban csipkedték, fittyet hányva a madárijesztőimre, hogy nem volt más választásom. 



Egy részét levágtam, mert az ágak kimúltak. Így könnyebb volt szedni, így is két napig tartott. Most aztán tényleg fáj a derekam.


Négy nagy tál lett, nagyon jó termés volt.  Ennek a három negyedét feldolgoztam sziruppá. Ez sem volt egyszerű, mert a száradó levelek miatt sok bepotyogott a magok közé, hiába vigyáztam. Mosáskor pedig nem tudtam, hogyan válasszam szét, így kézzel szedegettem ki a leveleket.


Utána lemértem, összesen 7 kg lett, a képen kb. a fele van. Hozzáöntöttem kb. fele mennyiségű vizet és leturmixoltam. Utána egy szűrőn átpasszíroztam.


Felcukroztam és szörptartósítót tettem bele. Igaz, nem szörpként fogyasztom, hanem immunerősítőként, reggelenként a koktélomba teszek 2-3 evőkanállal. Ennyi lett.  A megmaradt egy negyed részt egyelőre a fagyasztóba tettem, állítólag úgy megváltozik az íze. Mivel ilyen sok termett, úgy gondoltam, kipróbálom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése