2017. július 26., szerda

Nemszeretem munkák hete

De hát ezeket is meg kell csinálni, mert amit sokáig tologat az ember, azt végül nagy erőfeszítések árán lehet csak helyrehozni. Tehát kihasználtam a hűvösebb időt és megcsináltam azokat a munkálatokat, amik egy részét a szomszédnak kellene, de nem teszi, viszont nálam okoznak károkat.

A csodasövény nyírása egy nyűg, ráadásul gyorsan is nő, de most jól lecsupáltam, így egy hónapig le van a dolog tudva.



A szomszéd telekszélen lévő bodzája és orgonája telenőtt vadkomlóval, ami nagyon utálatos, szúrós, gyorsan növő, kiirthatatlan gyom, főleg, ha nem is tesz semmit ellene. 


Ez a liánszerű valami lehúzza az orgonát, ami az árkon keresztül az én kertemben lévő fákra futtatja a gyomot. Így most bemásztam a susnyás árokba és lekaszaboltam az átnyúló ágakat, valamint letépkedtem a liánt is. Jobb oldalon látszik a sok elszárad, több éves komló.



Egyelőre az árokparton van a sok levágott ág, majd ha szárad egy kicsit, ledarálom.





Aztán az önkormányzat helyett is kubikoltam egyet, mert a hordalék nagyon felszaporodott az árokban. Muszáj kilapátolni, mert különben a kert alacsonyabb részén lerakodik és kiönt az árokból az esővíz. Még a bejáró másik oldalán is meg kell ugyanezt csinálni. A járókelők jól megbámultak, nem tudom, rendesnek vagy bolondnak tartottak.



Levagdostam a kerítésen kívül és belül is növő bazsarózsa ágait, így már látható, hogy az én kertem sarkában sem ártana rendet tenni. Eddig a bokrok jótékonyan elfedték a valóságot.



Persze a kétnaponkénti uborka eltevés sem valami lélekemelő. Ez a mennyiség 2 nap termése. Akár szépnek is mondhatnám, de így már összesen majdnem 50 üveggel tettem el, és még hol a vége, szóval lehet, hogy jövőre uborkát sem vetek.



Ebből pedig padlizsán krém lesz,  a tálban minden saját termés. Az üvegben tavaly zölden maradt sült kápia van, azt is felhasználom.


Aztán ha mindezzel kész vagyok, mehetek gyomlálni. A múlt héten végiggyomláltam a kertet, most az eső után persze megint tele van minden. A gyomok és én egy neverending story.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése