2017. július 11., kedd

Egész jól ment

a számítógép nélküli élet. Merthogy lerobbant a nyavalyás masina. Persze az élet azért ment tovább, lássuk is, hogyan. Az utóbbi napokban, különösen tegnap volt némi eső, így most locsolni ugyan nem kell, de permetezni és gyomlálni igen. Két napig voltam távol, mire megérkeztem, a karalábék fekete tetűben úsztak. Gyorsan kaptak egy kis kontakt szert, aztán gyomláltam, kihasználva, hogy a nedves földből aránylag könnyen ki tudom szedni. Eddig kapáltam, de sajnos sok újra kihajt, így ez hatékonyabb, főleg ami a derékfájást illeti. A kertben most nem sok minden van, nem úgy, mint a korábbi években, így nem nehéz áttekinteni a jelen állapotot.

Most sikerült először annyi paradicsomot szednem, ami elég volt egy reggelihez. Paprikát már 4-5 alkalommal is tudtam enni, s bár csak 4 tő van, abból is csak három terem, de azok már folyamatosan.


A paradicsomok közül természetesen még csak a koktél Cherrola érik, a többinek még jó pár hét kell.


Jó sok munka van velük, másnaponként kötözöm és hónaljazom, olyan gyorsan terebélyesednek.






Ez az egy tő elég rejtélyes, mert úgy néz ki, mint a Cherrola, de sokkal robusztusabb a bokor és a paradicsomok is jóval nagyobbak, bár a fürtjük hasonló.


Az idén nem kelt ki a főzőtök, nem is nagyon erőltettem, mert tavalyról még jó pár üveg van eltéve. A cukkiniből is csak egy árva bokrocska maradt, amit heti rendszerességgel lepnek el a tetvek.



Na azért nem maradtam egészen töketlen, mert egy szál sütőtök már beborította a fél kertet. Oszt még töke is van nekije.


Nos, nekem ugyan jutott dinnyeföld, de dinnye még nemigen van kilátásban. Talán ha hosszú nyár lesz. A biztonság kedvéért ma a dinnyés autótól vettem némi sárgadinnyét, meglepően finom.


A hagyma már kezd elfeküdni, kettőt már felhasználtam, elég nagy fejek lettek.


Mivel tavaly túlzásba estem a csalamádéval, elhatároztam, hogy az idén csak uborkát teszek el. A helyre vetett magokból nem sok kelt ki, a támrendszert úgy tudtam kihasználni, hogy pohárban is neveltem egy csomó palántát. Most aztán nekilódultak.


Mivel csak a sós-vizes uborkát szeretem, ezért elég egyszerű eltenni, de mivel gyorsan nőnek, két naponta kell szedni. Így tehát most fő foglalkozásom az uborkászás.



Bár valamelyik nap találtam egy kedvemre való csemege uborka receptet, lehet, hogy néhány szemet beáldozok. Kissé erdélyiesen teszem el az uborkát, mert sikerült hozzá borsikafüvet nevelnem (magyarul csombor).


Az uborka mellett a mellékprojekt valószínűleg a homoktövis lesz. Minden nap szemlét tartok és fel is lobogóztam az orcátlan-pofátlan madarak miatt.


Nagyjából így áll a termelés-betakarítás. A többi nemigen méltó említésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése